شناسهٔ خبر: 80491 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رحیم پور ازغدی:

یک رئیس‌جمهور در دهه ۷۰ به من گفت روایاتی که می‌خوانید کاربردی نیست

حسن رحیم پور/2 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران: یک رئیس‌جمهور در دهه ۷۰ به من گفت روایاتی که می‌خوانید کاربردی نیست، عده‌ای را "پررو" می‌کند و خطرناک است.

به گزارش نماینده به نقل از «نسیم» حسن رحیم پور ازغدی در سخنان خود پیش از خطبه های نماز جمعه تهران که در مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ اظهار کرد: اگر در مذاکرات هسته‌ای گامی به عقب برداریم آنها چندین گام به جلو بر می دارند و بعد از تأسیست هسته‌ای به دنبال تعطیلی چیزهای دیگر کشور می روند.

وی با بیان اینکه این توهم بزرگی است که با کوتاه آمدن از اصول‌مان و خطوط قرمزمان تجاوز کنند به ما رحم می‌کنند تاکید کرد: این اشتباه بزرگی است. هرگاه ما از موضع ضعف حرف می زنیم و آمادگی داریم برای انفعال، نه انعطاف، آنها بیشتر تحریم می کنند و فشار می‌آورند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه غربی ها با عقب نشینی ما توهین را بیشتر می کنند افزود: در روایات پیامبر و آئین اقتصاد اسلامی، بدون عزت و استغناء و بدون پرداختن هزینه نمی توان به عزت دست یافت. بدون اینها نمی توان اقتصاد را جمع کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: توهم دیگری در کشور وجود دارد که در داخل استعداد و منابعی وجود ندارد پس یبایید غرب و خارج به داد ما برسد. آنقدر استعداد دانشگاهی و صنعتی و تجاری در کشور، آنچنان نیرو و پول در کشور وجود دارد که اگر یک سوم این استعدادها کشف بشود ما به صادرکننده بسیاری از محصولات بدل می شویم.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: تنبلی در سیاست داخلی و التماس در سیاست خارجی از سیاست های ما شده است. قوانین مجلس و بازوهای اجرایی دولت باید اصلاح شود. نباید به صنعت گر اجازه داد به جای تولید به دنبال ربا و بازار سیاه برود.

وی با بیان اینکه صنعت را ما خودمان مأیوس و زمین گیر کرده ایم گفت: سیاستهای بسیار غلط اقتصادی باعث این مسائل و مشکلات جامعه شده است. امام می گفت وقتی سلمان رشدی به پیامبر توهین کردند عده ای آمدند گفتند که شما موضع تند گرفته اید. موضع نرم بگیرید تا اقتصاد ما بهتر شود.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: امام گفت اگر این رفتارها را نکنیم بیشتر به ما فشار می آورند. امام گفت تفاوت ما با دنیای غرب همین دین و حمایت از پیامبر است.

وی با اشاره به وقایع مجله فرانسوی "شارلی هبدو" گفت: عده‌ای ابله در داخل و خارج این را دنبال کردند. آمریکا و اسرائیل هم از این توهین حمایت کردند. اگر در مورد صهیونیست حرفی زده شود آنها طرف را با خاک یکسان می کنند. اگر در سوریه کشته شوند می شوند تروریست خوب و اگر اروپایی کشته شود می شوند تروریست بد. بحث، بحث اسلام هراسی است.

حسن رحیم پور ازغدی ادامه داد: امام حدود ۳۰ سال پیش خوب تشخیص داد. آنها به نام مبارزه با تروریسمی که خود پرورانده اند به یک کشور مسلمان حمله می کنند، جنایت می کنند و به دین اسلام توهین می کنند.

وی در ادامه با خاطرات هیلاری کلینتون در کتاب خود اشاره کرد و افزود: او در خاطرات خود می نوسید در ایام بیداری اسلامی و بهار عربی به کشورهای عربی سر زدم، به رهبران عرب و متحدان خود توصیه بکنم که اگر اصلاحات نکنید ایدئولوژی ایران همه کشورهای شما را خواهد گرفت و در برخورد با ایران سیسات چماق و هویچ را در پیش بگیرید و با زبان تحریم و قلدری حرف نزنیم. به خاطر همین بود که اوباما به رهبر ایران نامه نوشت.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هیلاری کلینتون اعتراف می کند که مذاکرات یک تاکتیک برای برهم نخوردن اتحاد جهانی علیه ایران بود. ایران با انقلاب ما را شیطان بزرگ نامید. وقتی دوم خرداد ۷۶ اتفاق افتاد احساس کردیم دارند به ما چراغ میدهند و می خواهند به ما نزدیک شوند، ولی رهبری و تندروها نگذاشتند. البته دولت وقت در افغانستان به ما کمک کرد، به خاطر همین ما ایران را محور شرارت نامیدیدم چون احساس کردیم از روی ضعف با ما صحبت می کردیم.

وی افزود: کلینتون در کتاب خود می افزاید، دوره بعد یک رئیس جمهور تند رو آمد، وقتی دیدیم نمی توانیم با وی کنار بیاییم، کمی کوتاه آمدیم و عقب نشستیم. ایران در ۲۰۰۹ پیشرفت بسیار خوبی در منطقه و دنیا کرد. جایگاه آمریکا تضعیف شد و حزب الله جلوی اسرائیل را گرفت. وقتی دیدیدم ایران قوی شده دوباره رد ۲۰۰۹ به رهبر ایران نامه نوشتیم. برای آوردن فشارهای بیشتر به ایران به رهبر ایران نامه نوشتیم  و آنها می خواستند رهبر ایران جواب تند بدهد یا جواب ندهند.

رحیم پور تصریح کرد: در آن زمان بود که رهبری جواب منطقی داد و این تیر هم به سنگ خورد. کلینتون می گوید وقتی انتخابات ۸۸ برگزار شد و فتنه ایجاد شد ما نامه نگاری ها را قطع کردیم و فشار را بیشتر کردیم. ابزراهای کلیدی را برای مخالفین فراهم کردیم، ولی شکست این افراد ما را ناامید می کردیم. ما فکر کردیم آنها پیروز می شوند، آنها به ما گفتند غیرمستقیم از ما حمایت کنید، ولی ای کاش مستقیم وارد می شدیم. از ۸۸ به بعد تحریم نفتی را افزایش دادیم، نتانیاهو بسیار خوشحال بود. به انتخابات ۹۲ رسیدیم. برخی از کاندیداها به اقتصاد بدون ذلت اشاره می کردند، ولی عده ای می گویند نمی توان امتیاز نداد و فقط امتیاز خواست. ما وقتی این مذاکرات را دیدیدم معلوم شد باید تحریم را شدید کرد. چون دیدیدم تحریم اثر کرده است.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تصریح کرد:  آنها وقتی اعتراف به ضعف را دیدند تحریم را بیشتر کردند چون دیدند در برخی اثر دارد. کلینتون می گوید که رگ حیاتی ایران نفت است و تولید داخلی آنها کمر شکسته است و اقتصاد آنها بیمار است، آنها اقتصاد مقاومتی را رها کرده اند و چسبیده اند به نفت و عده ای از مسئولینشان اعتراف به ضعف می کنند پس باید تحریم ها را بیشتر کنیم تا اقتصادشان فلج شوند. آنها توان اجرای اقتصاد مصاومتی را ندارند. آنها می خواهند وابسته به دلارهای نفتی باشند. اوباما می گفت باید فشارها و تحریم ها را افزایش داد. او می گفت باید گزینه ها را تیز تر کرد. اکنون که باد در حمایت از ما وزیده است ارزش دارد در حمایت از مخالفت ها باید فشارها را بیشتر کنیم. به خاطر همین به یکی یکی از کشورها سر زدم و نظر آنها را به تحریم ایران جلب کردم.

وی در ادامه افزود: کلینتون می گوید تنها راه فرار آنها این است که اقتصاد بدون نفت داشته باشند ولی آنها عرضه این کار را ندارند. با این فشارها ایران به ساز ما می رقصد.

رحیم پور در ادامه با بیان اینکه رهبری گفت که چشمتان را به خارج ندوزید و به داخل داشته باشید گفت: این حرف چند وقت اخیر اینهاست. باید خیلی مراقب احوال کشور بود.

وی با اشاره به اینکه در نماز جمعه باید نهی از منکر کرد گفت: شأن نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر است. ولایت فقیه را نگذارید تنها بماند. باید حرف حق را بزنید ولو اگر برخی افراد ناراحت شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در دهه ۷۰ به من گفت روایاتی که شما می خوانید کاربردی نیست. بهترین روش جامعه داری لیبرال دموکراسی است، این روایات عده ای را "پررو" می کند و خطرناک است. این آیات و روایت کمونیست را از پای در میآورد. این در حالی است که من آیات قرآن را برای سوسیالیست ها و کونیست ها و آمریکا و اروپا و آسیا خواندم و آنها به احترام آن ایستادند و کف زدند. از اسلام نترسید.

وی همچنین به سبک زندگی زندگی اهل بیت و پیامبر اشاره کرد و گفت: خارج از مذهب و مناسبات ما ارتباطی با اهل بیت نداریم. این همه چک برگشتی کلاهبرداری و زندان ارتباطی با این سبک زندگی ندارد. تشیع ما شده زیارت و عزاداری. پیشنهاد ما این است در نماز جمعه کرسی آزاداندیشی برگزار شود. مسئولین باید بیایند جواب بدهند. جای این کرسی ها همین نمازجمعه است. این نباید باشد که مسئولی بیاید و حرف بزند و برود. باید پاسخگو باشد. اگر می خواهید نمازجمعه شلوغ شود و جوانان بیانید. به احکام نمازجمعه عمل کنید، باید به مسئله روز پرداخته شود. مسئله روز این است آمار طلاق اعتیاد و ازدواج چقدر است.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی خودمان به خودمان عزت بدهیم گفت: باندهایی به ستاد نماز جمعه فشار می‌آورند. کمپانی های سرمایه داری با عده ای در داخل وصل هستند که جوانان ما را از کار دور کنند و  فشل شوند. اگر کسی گفت اقتصاد داخل فلج شود، بشود ما به خارج متوسل شویم نیازمان برطرف می شود، به حضرت عباس بدبخت می شویم. آنها ببینند که به ما فشار می آید و تحریم جواب می دهد بیشتر فشار می آورند.

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۲۶ ۱۳:۲۸علی 0 0

    به یک دکتر روانشناس مراجعه کنی بد نیست.
                                

نظر شما