شناسهٔ خبر: 60942 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه:

روز قدس روز عزای صهیونیزم جهانی است

بیانیه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: روز قدس روز بیداری ملت‌های آزاده به ویژه مسلمانان و روز عزای وز عزای صهیونیزم جهانی است.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با انتشار بیانیه ای مسلمانان و بویژه ملت شریف ایران را برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن روز جهانی قدس فرا خواند و تاکید کرد مساله قدس و فلسطین مهم ترین دغدغه جهان اسلام است.

در این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس بار دیگر فرا رسید و مساله قدس شریف و فلسطین به عنوان مهم ترین دغدغه جهان اسلام همچنان نماد همبستگی و محور وحدت امت اسلامی در رویارویی با رژیم جعلی اسراییل و سمبلی از مقابله مسلمانان و مستضعفان جهان با طرح های استکباری است.

در این بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: جهان اسلام در این شرایط حساس تاریخی باید از رسالت بزرگ خود در جهت زدودن و رفع موانع فراوانی که بر سر راه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان نهاده شده، آگاه باشد و به تقویت جبهه موحدین و اسلام همت گماشته و با استفاده بهینه از فرصت های به دست آمده در عصر تکنولوژی رسانه ها و فراگیر شدن فرهنگ ها و مکتب ها به عمل آوردند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این بیانیه یادآور شد: تحولات جهان اسلام نشانگر این واقعیت است که انقلاب اسلامی ایران نیرو و نشاط لازم را برای به حرکت درآوردن میلیون ها مسلمان در سراسر جهان ایجاد کرده است و استکبار جهانی به جای درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی ایران امروز باید در جبهه های گوناگون فرهنگی، نظامی و سیاسی با مسلمانان به مبارزه برخیزد.

در این بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، روز قدس را روز بیداری همه ملت های آزاد و به ویژه مسلمانان علیه ظلم و بیداد استکبار بین الملل و روز عزای صهیونیزم جهانی توصیف و تاکید کرد: روز قدس روزی است که مستضعفین انزجار و نفرت خود را از عملکرد صهیونیزم بین الملل در به خاک و خون کشیدن انسان ها، به ویژه به زنان و کودکان اعلام می کنند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بیانیه خود ضمن هشدار دادن و آگاه کردن مسلمین به وظیفه خطیر خود در عصر رویارویی تمدن ها و اسلام و کفر، مسلمانان و ملت شریف ایران را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این روز بزرگ فرا خواند و بر اهمیت بیش از پیش مراسم امسال تاکید کرد چراکه رژیم صهیونیستی مردم بی دفاع غزه را آماج حملات غیرانسانی قرار داده و به نسل کشی می پردازد.

در این بیانیه همچنین آمده است: بی شک قدم های شما ملت غیور ایران اسلامی به همراه دیگر آزادی خواهان جهان، شکست سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر خواهد بود.

نظر شما