شناسهٔ خبر: 173404 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضاخواه:

ایران برای آزادسازی اموال بلوکه شده خود ادله‌های لازم را دارد

مجتبی رضا خواه دبیرکل اتحادیه بین المجالس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویکردی ایران در توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه در کنار ادله های دیگر درنهایت کمک می کند مسیر دسترسی به اموال سریعتر هموار شود.

به گزارش «نماینده» مجتبی رضاخواه با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف منابع ارزی در خارج از کشور، گفت: اموال و پول نقد ایران در کشورهایی چون عراق، کره‌جنوبی، چین و هند و چند کشور دیگر بلوکه شده است، رویکرد دولت جدید که مبتنی بر همکاری با کشورهای همسایه است می تواند مستمسک اصلی وزارت خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای آزادسازی اموال ایران در خارج از کشور باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: رویکردی که ایران شروع کرده است و با استقبال از حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای مواجه شده می تواند ادامه پیدا کند که نقش اصلی را وزارت خارجه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم های غیرقانونی آمریکا چند سالی است که دارایی های ایران در کشورها مختلف بلوکه شده، این تحریم ها بعد از خروج آمریکا از برجام اعمال شده است، جامعه جهانی این تحریم ها را غیرقانونی می داند از سوی دیگر آمریکا در صدد است که با مذاکرات به برجام برگردد که طبیعتا به این معنا خواهند بود که تحریم ها باید برداشته می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: اگر این اطلاعات را کنار هم بگذاریم، ادله کافی در دست وزارت خارجه و معاونت حقوقی برای پیگیری موضوع پول های بلوکه شده است، رویکردی که ایران در توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه و سایر کشورها می تواند در کنار ادله های دیگر قرار بگیرد و در نهایت کمک می کند مسیر دسترسی به اموال سریعتر هموار شود.

نظر شما