شناسهٔ خبر: 173121 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی تشریح کرد؛

دولت سیزدهم چه گام‌هایی باید برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران بردارد

عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گام هایی که دولت سیزدهم باید برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران بر دارد را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی درباره راهکارهای آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران در بانک های خارجی گفت: اولین گام کسب اطلاع دقیق از میزان و مکان پول های بلوکه شده و گام دوم در دستور کار قرار گرفتن دیپلماسی و مذاکره برای آزادسازی آن ها با کشور های مقابل است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: سومین گام اقدام حقوقی علیه کشورهایی بوده که اقدام به مسدود سازی غیر قانونی پول های بلوکه شده ایران را در بانک هایشان کرده اند.

وی افزود: در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۰پیشنهادی را درباره اموال و ودارایی های ایران در خارج کشور که وزارت اقتصادی موظف به ارائه اطلاعات دقیق در این زمینه شد تا اطلاعات را به مجلس ارائه کند، این پیشنهاد تصویب شد اما به مرحله نهایی نرسید.

عباس زاده مشکینی خاطر نشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه با برگزاری با مسئولان ذی ربط پیگیری موضوع پول های بلوکه شده را پیگیری کرده که امیدواریم نتیجه آن منجر به آزاد سازی منابع بلوکه شده کشورمان شود.

نظر شما