شناسهٔ خبر: 173421 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مرحباء:

وزارت خارجه مجری آزادسازی اموال بلوکه شده کشور است

غلامرضا مرحبا عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: وزارت خارجه راهکارهای آزادسازی اموال بلوکه شده کشور را بررسی و ارائه دهد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا مرحباء با اشاره به لزوم تعیین تکلیف اموال بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر، گفت: آزادسازی اموال کشور حتی اگر هیچ تاثیری نداشته باشد باید دارایی های کشور در اختیار ما قرار گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اموال ایران به ناحق در برخی کشورها بلوکه شده است، در شرایطی که کشور از لحاظ اقتصادی تحت فشار است و مشکل ارزی داریم، آزادسازی اموال بلوکه شده می تواند روزنه تنفسی برای اقتصاد کشور باشد.

وی تاکید کرد: وزارت امورخارجه باید مجری تعیین تکلیف اموال بلوکه شده در سایر کشورها باشد، وزارت خارجه باید راهکارها، مذاکرات، رفت و آمد ها را تنظیم کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اموال ایران به ناحق در کشورهای دیگر بلوکه شده و باید از همه ظرفیت های خود برای آزادسازی این اموال به کار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ایران بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار ارز بلوکه شده در کشورهای دیگر دارد. سال‌هاست ایران در تلاش است بخشی از این منابع ارزی را به کشور برگرداند و اکنون ابراهیم رئیسی به بانک مرکزی دستور داده ارزهای خارج از کشور را به داخل برگرداند.

نظر شما