شناسهٔ خبر: 172939 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحمانی:

استانداران مناطق مرزی باید با دیپلماسی اقتصادی و فرصت‌های مرز آشنا باشند

فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اعتقاد دارد استانداران مناطق مرزی باید به دیپلماسی اقتصادی و فرصت های مرز آشنا باشند تا بتوانند تحول زا ظاهر شوند.

به گزارش «نماینده» فاطمه رحمانی در تبیین شاخص های انتخاب استانداران از سوی دولت سیزدهم، گفت: استاندار باید دارای دانش و تجربه کافی باشد زیرا مسائل یک استان دارای ابعاد مختلفی است و برای رسیدگی به آنها نیاز به فردی جامع نگر است.

نماینده مردم  مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه همه استانها نیازمند تحول هستند از این رو فردی که برای پیشبرد امور یک استان انتخاب می شود باید شناخت دقیق از محل خدمت خود داشته و دارای برنامه ریزی دقیق باشد.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه و فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری در استانها در گرو تعامل دستگاه های مختلف است، ادامه داد: بر این اساس استاندار باید دارای ویژگی تعامل گرا باشد و بتواند با تسهیل گری شرایط شکوفایی استان را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی بسیاری از استانها خصوصا مناطق مرزی دارای ظرفیت های خوبی هستند اما بوروکراسی ادارای موجب شده هیچ سرمایه گذاری علاقه مند به حضور در این مناطق نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد اقتصادی یک استاندار می تواند به ایجاد فرصت های شغلی و غیره کمک شایانی کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس استانداران مناطق مرزی باید به دیپلماسی اقتصادی و فرصت های مرز آشنا باشند تا بتوانند تحول زا ظاهر شوند.

نظر شما