شناسهٔ خبر: 172679 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی مطرح کرد:

گسترش روابط با همسایگان و کشورهای غرب آسیا اولویت سیاست خارجی ایران

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اولویت دولت سیزدهم در بخش روابط خارجی و دیپلماسی بین المللی معطوف به گسترش ارتباطات با همسایگان و تقویت روابط با کشورهای غرب آسیاست.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با اشاره به رویکرد سیاست خارجی همسایه محور وزیر جدید امورخارجه گفت: همانطور که امیر عبداللهیان در مجلس بیان کرد، اولویت دولت سیزدهم در بخش روابط خارجی و دیپلماسی بین المللی معطوف به گسترش ارتباطات با همسایگان و تقویت روابط با کشورهای غرب آسیاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: توجه بیشتر به توسعه روابط اقتصادی- تجاری با اولویت کشورهای آسیایی و بعد سایر کشورها است، سفر امیر عبداللهیان به عراق را می‌توان در راستای گسترش روابط با کشور دوست و برادر عراق دانست چرا که این دو کشور دارای منافع مشترک هستند.

وی افزود: یکی از زمینه‌های مشترک بین دو کشور مبارزه با جریانات تروریستی- تکفیری در منطقه است که ضرورت تقویت روابط با عراق را نشان می‌دهد.

نوش آبادی بیان کرد: سفر امیر عبداللهیان به سوریه از این جهت اهمیت دارد که روابط دو کشور استراتژیک و راهبردی بوده و این کشور در صف مقابله با جریانات تکفیری تروریستی است و جزئی از جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.  

وی ادامه داد: حوادث تلخ چند سال گذشته خسارت‌های زیادی را در بخش‌های اقتصادی، زیر بنایی و انسانی به این کشور وارد کرد لذا طبیعی است که جمهوری اسلامی بتواند علاوه بر روابط سیاسی راهبردی در بخش اقتصادی نیز به بازسازی سوریه کمک کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره بر حمایت همه جانبه از سوریه به عنوان کشوری که در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و حامی جبهه مقاومت قرار دارد  تاکید داشته و این موضوع را ثابت کرده است.

نظر شما