شناسهٔ خبر: 172958 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حمزه شلمزاری:

استانداران باید دارای روحیه فسادستیزی و ساده زیست باشند

قدرت الله حمزه شلمزاری عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: فسادستیزی و ساده زیستی دو مولفه مهمی است که استانداران باید از آنها بهره ببرند.

به گزارش «نماینده» قدرت الله حمزه شلمزاری در تبیین شاخص های انتخاب استانداران از سوی دولت سیزدهم، گفت: رهبر انقلاب بارها تاکید داشتند که مسئولان اجرایی کشور باید دارای ویژگی انقلابی گری، جهادی، متخصص و مردمی باشند.

نماینده مردم  اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان فسادستیزی، داشتن تقوای دینی و سیاسی و پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ کشور نیز از دیگر مولفه هایی است که یک استاندار به عنوان نفر نخست اجرایی یک منطقه باید از آنها برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه کارگزاران و مدیران کشور باید از اشرافی گری به دور باشند و ساده زیستی را سرلوحه خود قرار دهند، ادامه داد: اگر تاریخ چهار دهه گذشته را مرور کنیم می توان دریافت توفیقاتی که در دوران دفاع مقدس حاصل شده به دلیل وجود ویژگی های فوق در مدیران انقلابی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مدیر در تراز انقلاب اسلامی باید خستگی ناپذیر باشد و صرفا درصدد حل مشکلات مردم باشد، افزود: بر این اساس دولت سیزدهم باید توجه داشته باشد افرادی را به عنوان استاندار معرفی کند که دارای تجربه باشند؛ البته جوان گرایی ویژگی مهمی است که در دولت کنونی به آن توجه شده از این رو باید از ظرفیت جوانان نیز بهره برده شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید از یاد برد شناخت امور اداری و تسلط بر روند اجرایی از دیگر مسائلی است که سکاندار یک منطقه باید از آن بهره ببرد.

نظر شما