شناسهٔ خبر: 172901 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تامین آب کشت پاییزه کشاورزان دشت عباس با حضور وزرای جهاد کشاورزی و نیرو بررسی می‌شود

عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: تامین آب کشت پاییزه کشاورزان دشت عباس با حضور وزرای جهاد کشاورزی و نیرو طی هفته جاری در کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود.

به گزارش «نماینده» محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نظارت میدانی خود ، گفت: در راستای بیانات مقام معظم رهبری در زمینه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان‌های خوزستان و ایلام اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به آماده سازی این اراضی اختصاص داده شده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام در شهرستان دهلران و دشت عباس واقع شده است، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و حاصلخیزی منطقه برای کشت غلات متاسفانه تمامی این ۵۰ هزار هکتار آماده سازی نشده و تمامی دستگاه‌های متولی در زمینه باید پاسخگو باشند؛ این موضوع در دستور کار نشست‌های هفته جاری کمیسیون کشاورزی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه انتقال آب سد کرخه به اراضی دشت عباس یکی از مباحث مطرح شده در این نظارت میدانی بود، ادامه داد: در سال‌های جاری به دلیل کاهش میزان بارندگی و سطح آب پشت سد کرخه مسئولین از کشاورزان خواستار عدم کشت تابستانه شده‌اند و آنها نیز پذیرفته‌اند، اما با توجه به نزدیکی آغاز فصل کشت کلزا و گندم باید هرچه زودتر موضوع تامین آب برای کشت پاییزه برطرف شود.

عسکری ادامه داد: پس از برگزاری نشستی با حضور مسئولین استانی و ملی، مقرر شد روزهای یکشنبه و سه شنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نیرو موضوع تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان دشت عباس مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و برطرف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تامین آب مورد نیاز اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان و ایلام در زمینه تولید گندم گام بسیار بزرگی برداشته می‌شود،عنوان کرد: یکی از اهداف کمیسیون کشاورزی مجلس انجام نظارت‌های میدانی است و تا پایان هفته موضوع انتقال آب از سد کرخه به منطقه دشت عباس برای انجام کشت پاییزه پیگیری و نتیجه آن را به اطلاع کشاورزان می‌رسانیم.

نظر شما