شناسهٔ خبر: 172789 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وحیدی در نطق میان دستور تأکید کرد

پول‌های بلوکه شده بعد از آزادسازی صرف تهیه تجهیزات زیربنایی و کالاهای اساسی شود نه واردات کالاهای مصرفی

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است سرمایه‌های کشور در سایر کشورها بعد از آزادسازی باید صرف تهیه تجهیزات زیربنایی و کالاهای اساسی باشد و نه صرف واردات کالاهای مصرفی و لوازم خانگی که روی دست سایر کشورهای دیگر مانده است.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۱۶ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه استقرار دولت سیزدهم، امید بسیاری در دل مردم ایجاد کرده، گفت: برداشتن گام های مستحکم در شروع دولت مبتنی بر عقلانیت، عدالت و توجه به همه ظرفیت های کشور در داخل و لزوم ارتباط سریع و وسیع در سطح بین المللی مهم ترین مطالبه عمومی مردم است که به کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی و کاهش بیکاری و افزایش سطح رفاه می انجامد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار است دولت در آزادسازی سرمایه های کشور در سایر کشورها تلاش کند که ضرورتی مهم است، حتما باید این سرمایه ها به صحنه تولید بیاید و منجر به تهیه تجهیزات زیربنایی و کالاهای اساسی باشد و نه صرف واردات کالاهای مصرفی و لوازم خانگی که روی دست سایر کشورهای دیگر مانده است که زیر سوال بردن اشتغال در کشور است.

وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: نباید با بیان برخی مطالب به تشویش افکار عمومی دامن زده شود؛ پرداخت فوق العاده ویژه معلمان به نحو کامل و پرداخت رتبه بندی معلمان در این دوره که مصوبه مجلس شورای اسلامی است، پرداخت بازنشستگان کشور بعد از ۳۰ سال خدمت و توجه به نیروهای خدماتی با کمترین حقوق در مجموعه دستگاه های دولتی و آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشستگان پول پاشی نبوده و عین عدالت است و در واقع پول پاشی حقوق نجومی هیأت مدیره صنایع است که باید جلوی آن گرفته شود لذا باید توجه کنیم راه را در ابتدای دولت اشتباه نرویم.

وحیدی در ادامه خطاب به وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: اولین کار شما باید پایان دادن به مافیای ورزش به خصوص سوارکاری کشور است و باید به کار مافیایی که ورزشکاران را ابزار خود قرار داده اند، پایان داد. اینجا جای آزمون و خطا و تعلل نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: طی دو سال اخیر بر اثر شیوع کرونا، کادر درمان و خادمان سلامت در این مرز و بوم وظیفه خطیر صیانت از حوزه سلامت را به دوش کشیدند؛ در نبردی جانانه به مصاف کرونا رفتند و در این راه به فیض شهادت نائل آمدند و در فضایی متفاوت و مظلومانه.

وی اضافه کرد: روز گذشته استان محروم و مظلوم خراسان شمالی به خصوص شهرستان رازوجرگلان مدافع سلامت، دکتر عبدالجلیل قیادی که بزرگمردی دغدغه مند، خادمی نستوه و ایثارگر و باگذشت بود که تمام زندگی خود را بدون هیچ چشمداشتی وقف درمان هزاران بیمار کرونایی در این ایام کرد را از دست داد. سنگینی این فقدان در سال ها در این منطقه مظلوم باقی خواهد ماند.

وحیدی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت با بیان اینکه سکونتگاه اقوام مختلف و مذاهب گوناگون رازوجرگان فاقد هرگونه مرکز درمانی و بیمارستانی است، عنوان کرد: توجه به رفع محرومیت از این منطقه و احداث بیمارستان شهرستان رازوجرگلان و نگاه ویژه جهت توزیع واکسن در مناطقی که شیوع این بیماری در حد سیاه است قطعا یک اولویت است که تا کنون درباره آن کوتاهی شده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در ادامه خطاب به دولت گفت: مردم مظلوم حوزه انتخابیه ام در شهرستان های مختلف سال ها دچار محرومیت های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی بوده اند؛ عواملی که از جمله کمبودهای امکانات بهداشتی و اجتماعی پیامد آن شده است لذا لزوم تخصیص امکانات و بودجه کافی برای رفع این محرومیت ها از مهم ترین اولویت ها است.

وی افزود: وعده هایی که گاه با کلنگ زدن های ناامیدکننده ادامه پیدا کرد و اکنون با شفافیت باید اعلام شود که وعده اجرای فاز دوم پتروشیمی و آلومینیوم جاجرم، آزادراه های ناتمام و بزرگراه های فراموش شده چه می شود و پروژه های نیروگاه های خورشیدی بر زمین مانده کی تمام می شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به دولت خاطرنشان کرد: سوءمدیریت و بی تدبیری در توزیع نهاده های دامی دامداران، این منطقه را به تباهی کشانده و دلسوزان کشور تدبیری اختصاصی برای رفع این محرومیت ها و تهیه کالاهای اساسی کشاورزی را در این حوزه دنبال خواهند کرد.

نظر شما