شناسهٔ خبر: 172727 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسینی در نطق میان دستور:

حضور رئیس جمهور در خوزستان، مردم را امیدوارتر کرد

کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: حضور آیت الله رئیسی در خوزستان روز دوم تشکیل دولت، مردم را امیدوارتر کرده است.

به گزارش «نماینده» سید کریم حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۴شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در مقدمه و با اشاره به آغاز به کار دولت مردمی با قرائت فرازی از نهج البلاغه،گفت:حضرت امیر علیه السلام میفرماید؛ دوست داشتنی ترین چیزها در نزد تو؛ در حق، میانه ترین و در عدل، فراگیرترین و در جلب خشنودی مردم، گسترده‌ترین باشد که همانا خشم عمومی مردم، خوشنودی خواص را از بین می‌برد، اما خشم خواص را ،خوشنودی همگان بی اثر می‌کند.

وی افزود: خواص جامعه همواره بار سنگین را به حکومت تحمیل می‌کنند؛ زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر و در خواسته هایشان را پافشار تر و در عطا و بخشش ها کم سپاس تر و به هنگام منع خواسته ها دیر عذر پذیرتر و در برابر مشکلات کم استقامت تر هستند.در صورتی که ستون‌های استوار دین و اجتماعات پرشور مسلمین و نیروهای ذخیره دفاعی؛ عموم مردم هستند، پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تان به آنها باشد.

حسینی، ضمن تشکر و قدردانی از سفر دولت مردمی به استان خوزستان،تاکید کرد: حضور آیت الله رئیسی در روز دوم تشکیل دولت مردم خوزستان را امیدوارتر کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات کادر درمان افزود: این روزها بیماری کرونا نیاز به مقابله همه جانبه دارد و در این کارزار، کادر بهداشتی و درمانی قراردادی طرحی  سهم زیادی دارند؛ ولی متاسفانه مشکل وضعیت استخدامی و عدم پرداخت مطالبات آنها حل نشده است.

وی افزود: در ۸ شهرستان استان خوزستان هنوز هم بیمارستان وجود ندارد و مطالبه مردم ایجاد بیمارستان‌های محلی در کوتاه مدت و ساخت بیمارستان های استاندارد در برنامه بلندمدت است.

وضعیت اقتصادی و معیشت مردم نیاز به اقدام فوری دولت انقلابی دارد

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: وضعیت اقتصادی و معیشت مردم نیاز به اقدام فوری و انقلابی دولت به ویژه در بحث تنظیم بازار و گرانی های افسارگسیخته دارد.

حسینی با اشاره به مطالات در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از وعده وزیر جهادکشاورزی برای شروع فاز دوم طرح ۵۵۰ هکتاری ؛مطالبه همیشگی کشاورزان تامین حقابه و خرید تضمینی و حمایتی محصولات تولیدی به ویژه در فصل برداشت محصول خرما بوده؛ خرمای خوزستان از مرغوب‌ترین خرماهای دنیا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکل وضعیت استخدامی، مطرح کرد:همچنین خواستار حل مشکل استخدامی ناظران کشاورزی در اسرع وقت هستم. ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان شرکتی و قراردادی یک ضرورت جدی است. حل مشکل بیکاری جوانان در استان خوزستان مسئله فوری،جدی و حیاتی است.

خوزستان دیگر جای امنی برای مدیران پروازی نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به سفر استانی رئیس جمهوری به استان خوزستان،خاطرنشان کرد: آقای رئیسی،رئیس جمهور محترم ؛همانطور که در در سفر استانی بیان کردید؛ خوزستان جای مدیران پروازی نیست؛تا زمانی که اعضای هیئت مدیره های شرکت ها و کارخانجات و مدیران پروازی در خوزستان جولان می دهند، مشکل اشتغال جوانان بومی و ایجاد فرصت های جدید اشتغال حل نمی‌شود.

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس تاکید کرد:خوزستان نیاز به مدیران مردمی ،انقلابی و پرتلاش دارد و دیگر جای امنی برای مدیران پروازی نخواهد بود.

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: مدال آوری قهرمانان ورزشی پارالمپیک هاشمیه متقیان و صادق بیت سیاح از قهرمانان استان خوزستان را تبریک می‌گویم.

نظر شما