شناسهٔ خبر: 172748 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فرخی میکال:

افزایش اختیارات استانداران در تسریع روند توسعه استان ها موثر است

رسول فرخی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس اعتقاد دارد که افزایش اختیارات استانداران در تسریع روند توسعه استان ها و تصمیم گیری‌های موفق تأثیرگذار است که خروجی های آن تا سال‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش «نماینده» رسول فرخی میکال درباره اهمیت واگذاری برخی اختیارات به استانداران و مدیران شهری گفت: تمرکززدایی یکی از محورهایی است که می‌تواند ساختار سازمانی کشور را پویا کند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: عدم تمرکز باعث می‌شود که روند کارها بر اساس فرآیندهای استانی باشد و روند توسعه شهر تسریع شود.  

وی افزود: افزایش اختیارات استانداران در تسریع روند توسعه استان‌ها و تصمیم‌گیری‌های موفق تأثیرگذار است که خروجی‌های آن تا سال‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

فرخی میکال بیان کرد: یکی از گله‌مندی‌هایی که نمایندگان استان گیلان از حوزه منابع طبیعی داریم، طولانی شدن روند تصمیم گیری است که ماه‌ها یک تصمیم گیری ساده در بدنه کارشناسی زمان می‌برد.

وی ابراز کرد: روند فعلی روند خوبی نیست بر این اساس دولت سیزدهم با تفویض اختیارات به استانداران ضمن تمرکز زدایی می تواند زمینه تصمیم گیری درست را فراهم می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطر نشان کرد: آنچه در دولت سیزدهم حائز اهمیت است شایسته سالاری در انتخاب استانداران بوده چرا که شایسته سالاری برای پیشرفت در زمینه تمرکززدایی لازم است.

نظر شما