شناسهٔ خبر: 173097 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صالحی دارانی:

تحقق شعار مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها در گرو تفویض اختیار به استانداران است

 محمدصالحی دارانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تفویض اختیار به مدیران استانی یکی از جنبه های تحقق شعار مانع زدایی و پشتیبانی ها در سال جاری است.

به گزارش «نماینده» حسین محمدصالحی دارانی با تأکید بر اهمیت افزایش اختیارات استانداران، گفت: وقتی وزارت کشور برخی از اختیارات خود را به استانداران تفویض کند، امور در داخل استان حل خواهد شد و بر این اساس وزارتخانه ها می توانند به امور دیگری بپردازند.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع روند مذکور صرفا نباید در سطح استانداران متوقف شود بلکه تفویض اختیارات باید به بدنه فرمانداری ها و دیگر مسئولان اجرایی در شهرستان ها نیز برسد زیرا بسیاری از امور نیز می تواند در شهرستان ها حل و فصل شود.

وی ادامه داد: نباید از یاد برد که امروزه شاهد رفت و آمدهای بسیاری به مراکز استانها و حتی پایتخت هستیم زیرا برای امور بسیاری در مرکز کشور تصمیم گیری می شود؛ این مهم در حالیست که اگر اختیارات بیشتری به مسئولان داده شود، شاهد صرفه جویی در وقت، انرژی و غیره خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تفویض اختیار به مدیران استانی یکی از جنبه های تحقق شعار مانع زدایی و پشتیبانی ها در سال جاری است، افزود: به عنوان مثال افراد برای سرمایه گذاری در استانها اقدام می کنند اما در برخی موارد نیاز به مجوز از پایتخت است که روند امور را طولانی می کند اما وقتی اختیارات مدیرانی استانی افزایش یابد، رشد و توسعه استانها سرعت می گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد افزایش اختیارات مسئولان استانی متناسب با شرایط کنونی باشیم تا دغدغه های مردم برطرف شود.

نظر شما