شناسهٔ خبر: 172611 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جوکار:

انتخاب استانداران مردمی نیازمند مشورت وزارت کشور با مجلس است

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به برنامه وزیر کشور گفت: وحیدی قصد دارد برای انتخاب استانداران نظر مشورتی نمایندگان مجلس را جویا شود تا از افرادی انقلابی، متخصص و کارآمد برای حل مشکل استان‌ها استفاده شود.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار با اشاره به نقش حکمرانی وزارت کشور، گفت: از استانداران تا دهیاران در طول ساختار سیاسی کشور قرار دارند و امروز مهم ترین نقش را استانداران برعهده داشته که هماهنگ کننده اقدامات استانی بوده و بعد از آنها به ترتیب فرمانداران تا دهیاران مسئول این بخش از حکمرانی کشور هستند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولتی مردمی است، اظهار داشت: این دولت قصد دارد خدمات شایسته ای برای مردم انجام دهد از این رو انتخاب مدیران در سطوح مختلف بسیار حائز اهمیت است تا از افرادی انقلابی، مدیر و با روحیه جهادی استفاده شود که سیاست های دولت را اجرا کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات اخیر دیدیم که رئیس جمهور و تعدادی از وزرای مردمی در اولین روز کاری خود به صورت میدانی میان مردم حضور پیدا کردند تا مشکلات را از نزدیک دیده و آنها را برطرف کنند لذا استانداران و فرمانداران باید آنقدر مردمی باشند که بیش از اینها بین مردم منطقه حضور پیدا کنند.

جوکار ادامه داد: در همین راستا استانی مثل خوزستان که مشکلاتی در سطح اجرای اسناد ملی دارد نیاز به فردی فرا استانی داشته تا موضوعات مربوط به این استان را برطرف کند.

وی اضافه کرد: قرار است وزارت کشور برای انتخاب استانداران از نظرات مجلس و مجامع استانی نمایندگان استفاده کند تا فردی در هر استان به عنوان استاندار انتخاب شود که انقلابی، متخصص و کارآمد بوده و بتواند مشکلات را برطرف کند تا جایی که نمایندگان مجلس بیشتر به مسائل کلان پرداخته و درگیر مسائل حوزه انتخابیه به صورت جزئی نباشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف لوایح جامع تقسیمات کشوری و استخدام شهرداری ها و دهیاری ها، خاطرنشان کرد: این لوایح در دولت گذشته همچنان در هیأت دولت مانده است و چیزی به مجلس ارسال نشده لذا از وزیر کشور می خواهیم هرچه سریع تر این دو موضوع مهم را در دولت تعیین تکلیف کرده و نتیجه را به مجلس ارائه کند.

نظر شما