شناسهٔ خبر: 172098 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امانی:

اجرای دوچرخه سواری در مدیریت شهری موفقیت آمیز نبود

دوچرخه منتخب شورای ششم تهران گفت: برخی از مناطق استان تهران مناسب دوچرخه سوار نیست و شکل اجرای دوچرخه سواری در مدیریت شهری دوره پنجم موفقیت آمیز نبود.

به گزارش «نماینده» ناصر امانی منتخب شورای ششم تهران با اشاره به رویکرد شورای ششم برای حمایت از دوچرخه سواری و فرهنگ سازی آن اظهار کرد: ما حتما از حمل و نقل پاک در تهران حمایت می‌کنیم و یکی از دلایل آلودگی هوا این است که مردم بیشتر از وسایل نقلیه شخصی خودشان برای رفت و آمد استفاده می‌کنند.

امانی تصریح کرد: من به شخصه از دوچرخه استفاده می‌کنم، اما نمی‌توانم قول دهم که همیشه دوچرخه با خود می‌برم، زیرا سنم بالا رفته و محدودیت جسمی دارم حتی اگر من هم استفاده کنم دردی دوا نمی‌شود و باید بستر لازم فراهم شود.

وی افزود: استفاده از دوچرخه در پایتخت نیاز به فرهنگ سازی و زیرساخت مناسب دارد، حناچی شهردار تهران خودش علاقه‌مند به استفاده از دوچرخه بود و تلاش کرد که فرهنگ دوچرخه سواری را ترویج کند، اما معتقد است که این کار تنها توانسته ۱ درصد توانسته باعث موفقیت شود، زیرا برخی از مناطق استان تهران مناسب دوچرخه سواری نیست.

منتخب شورای ششم تصریح کرد: خط ویژه هم که برای آن هزینه شد، بهره برداری مناسبی نداشت و مردم هم استقبال نکردند ما باید در شورای ششم به این موضوع نگاه کارشناسی داشته باشم و مسیرهای کوتاه و مناسب را شناسایی کنیم تا هوای تهران پاک شود همچنین شکل اجرای دوچرخه سواری در مدیریت شهری دوره پنجم موفقیت آمیز نبود.

نظر شما