شناسهٔ خبر: 164104 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بوستان گفتگو به مسیر دوچرخه تجهیز شد

مسیر دوچرخه سواری شهردار منطقه دو گفت: به منظور اشاعه و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل ونقل پاک، بوستان گفتگو مجهز به مسیر دوچرخه سواری شد.

به گزارش «نماینده»، رسول کشت پور، شهردار منطقه دو با اشاره به رویکرد مدیریت منطقه بر ضرورت توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور گفت: با توجه به نقش و تاثیرگذاری حمل و نقل شهری در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار، منطقه ۲ به عنوان یکی از مناطق پیشرو در توسعه دوچرخه سواری با هدف اشاعه و توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک اقدام به احداث مسیر دوچرخه در بوستان گفتگو کرد.

وی افزود: این مسیر دوچرخه به طول ۴۵۰۰ متر از بوستان گفتگو آغاز و به بوستان زمانه واقع در ضلع شمال غربی کوی نصر می رسد.

شهردار منطقه ۲ افزایش ظرفیت های تفریحی و تقویت نشاط شهروندان را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: از ابتدای تاسیس بوستان گفتگو دوچرخه ها اجازه ورود به آن را نداشتند و با احداث این مسیر دوچرخه و پیش بینی تمهیدات لازم ایمنی و ترافیکی این امکان برای خانواده ها و علاقمندان به دوچرخه سواری فراهم شده است.
کشت پور گفت: به منظور تامین ایمنی دو چرخه سواران، مسیر دوچرخه سواری با نصب گاردریل و همچنین تابلوهای ترافیکی ایمن سازی شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ ایستگاه دوچرخه در منطقه فعال است گفت: به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان به حمل و نقل پاک، خانه دوچرخه در کوی نصر ورودی بوستان گفتگو جانمایی شد.

به گفته شهردار منطقه ۲ با اجرای این طرح، بوستان گفتگو به عنوان سومین بوستان مجهز به مسیر دوچرخه سواری و خانه دوچرخه در منطقه است.

نظر شما