شناسهٔ خبر: 173224 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واگذاری باغ ۴ هزار متری به نماینده سابق مجلس

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: بحث دوچرخه‌سواری در تهران به پروژه شکست‌خورده تبدیل شده است در نتیجه این سیاست در دوره‌ی ما هم همچنان ادامه دارد.

به گزارش «نماینده» ناصر امانی عضو شورای شهر در تذکری ضمن عرض تبریک فرار رسیدن هفته مقدس درباره آگهی مناقصه شهرداری منطقه ۸ گفت: در این آگهی پنج مسیر دوچرخه‌سواری به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده بود. از آنجایی که بحث دوچرخه‌سواری در تهران به پروژه شکست‌خورده تبدیل شده است در نتیجه این سیاست در دوره‌ی ما هم همچنان ادامه دارد؛ این در حالی است که ما برای مناطق محروم به مبلغ یک میلیارد تومان معطل هستیم.

وی ادامه داد: این درحالی است که در یک منطقه ما ۱۸ میلیارد تومان پنج مسیر دوچرخه‌سواری را به مناقصه گذاشتیم. حتی کسانیکه در دوره‌های قبل هم با ترویج دوچرخه‌سواری در سطح شهر همفکر بودند، این موضوع را مورد انتقاد قرار دادند. چراکه توپوگرافی تهران مناسب دوچرخه‌سواری افراطی نیست و ما نمی‌توانیم با اصل این موضوع مخالف باشیم.

این عضو شورای ششم با بیان اینکه ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری تبدیل به مسیر رفت و آمد موتورسواران شده است، ادامه داد: این موضوع در منطقه ۳ هم اتفاق افتاده و در مسیر میرداماد سه میلیارد تومان هزینه داشته است. همچنین با ایجاد قراردادی برای عبور دوچرخه‌سواری به اندازه ۶۰۰ متر به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.

امانی با خطاب قرار دادن شهردار تهران گفت: از شهردار تهران خواهشمندم که اگر مدیرانی همچنان بر سیاست‌های قبلی خود اصرار دارند، این سیاست‌ها را تغییر دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین به واگذاری باغی به نماینده ادوار مجلس طی دوره پنجم مدیریت شهری اشاره کرده و گفت: سازمان فرهنگی و هنری باغی ۴ هزار متری را به شهرداری منطقه ۳ تحویل داده است؛ فارغ از موارد پشت پرده برای تحویل آن، ۲۰ میلیارد تومان تاکنون برای تجهیز باغ هزینه شده است تا به مدت ۱۰ سال به نماینده ادوار مجلس دوره ششم تحویل داده شود.

این عضو شورای ششم شهر تهران به بندهای این قرارداد اشاره کرد و ادامه داد: تمامی این هزینه‌های این پروژه به مدت ۱۰ سال به عهده شهرداری تهران است. اگرچه ابلاغ زاکانی درباره ممنوعیت واگذاری اموال به جا بود، اما این قرارداد واگذاری بسته شده است.

امانی گفت: نکته قابل توجه این قرارداد این است که دو عضو شورای این قرارداد را امضا کرده‌اند.

نظر شما