شناسهٔ خبر: 172030 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جوکار:

بغداد نقش موثری در برقراری ارتباط تهران و ریاض ایفا می کند/ایران خواهان امنیت در سطح منطقه است

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد که ایران با هیچ کشوری مشکل ندارد و از نقش آفرینی عراق برای برقراری ارتباط تهران و ریاض استقبال می کند.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار در واکنش به ادعای وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران باید امنیت و ثبات منطقه را تضمین کند، بیان کرد: ایران بارها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی امنیت کشورهای منطقه را مثل امنیت خود می داند و حاضریم جلساتی داشته باشیم با کشورها و دولت های منطقه تا همگرایی ایجادکنیم و امنیت منطقه به صورت مشترک احیا شود نه اینکه نیروهای بیگانه بخواهند در منطقه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست‌گذاری در غرب آسیا و منطقه خلیج فارس باید به صورت مستقل باشد، موضوع مورد اختلاف، دخالت قدرت های بزرگ در مسائل منطقه ای است، متاسفانه عمل کردن برخی از کشورها به این سیاست‌ها، تنش‌ها را افزایش داده و آرامش را از سطح منطقه گرفته است.

وی در ادامه به نقش آفرینی عراق برای برقراری ارتباط تهران و ریاض اشاره کرد و گفت: چارچوب ایران کاملا مشخص است، با هیچ کشوری مشکلی نداریم و نشست هایی هم در زمینه ارتباط تهران و ریاض انجام شده است، جمهوری اسلامی قدرت نفوذ بالایی در منطقه دارد و ریاض باید به این نکته توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: کشور عراق به عنوان کشوری که واسط بین ایران و عربستان بوده نقش آفرینی خوبی داشته و در واقع پل دیپلماسی قابل اتکایی بوده است و بغداد می تواند نقش موثری داشته باشد، امیدواریم در غرب آسیا امنیت برقرار شود و چالش هایی که در این سطح به ویژه از سوی رژیم صهیونیستی ایجاد شده برطرف شود و شاهد زوال این رژیم باشیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر خارجه عراق شامگاه جمعه در مصاحبه‌ای گفت که این کشور در گفت‌وگوها میان ایران و عربستان سعودی نقش دارد. چندی پیش نیز «فیصل بن فرحان»‌ وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی اظهار داشت که کشورش از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند؛ «اما تهران باید پایبندی خود را به تضمین امنیت و ثبات منطقه با حقایق اثبات کند».

برچسب‌ها:

نظر شما