شناسهٔ خبر: 171204 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فتحی عنوان کرد؛

سهل انگاری علت محرومیت دو ورزشکار ایرانی از المپیک

محسن فتحی رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس درباره علت محرومیت دو ورزشکار رزمی کار ایران از المپیک، گفت: متأسفانه دو ورزشکار خاطی به دلیل نداشتن اطلاعات نسبت به عوارض جانبی داروهای مصرفی، بدون مراجعه به فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف دارو کرده و متأسفانه تست دوپینگ آن‌ها مثبت شده است.

به گزارش «نماینده» محسن فتحی با اشاره به بازدید خود از فدراسیون پزشکی ورزشی، اظهار کرد: این بازدید با توجه به اخبار واصله مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ دو ورزشکار المپیکی کشورمان در رشته کاراته و تکواندو و محرومیت این دو رزمی کار از حضور در رقابت‌های ورزشی و المپیک صورت گرفت تا گزارشی از روند نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی بر نحوه آماده سازی ورزشکاران اخذ شود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: تعمدی نبودن دوپینگ ورزشکاران المپیکی برای فدراسیون پزشکی ورزشی کشور محرز شده و این فدراسیون با ارائه مستندات و رایزنی با فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی در صدد کاهش محرومیت ورزشکاران ایرانی هستند.

تست دوپینگ دو ورزشکار به دلیل نداشتن اطلاعات درباره عوارض جانبی داروهای مصرفی مثبت شد 

وی تصریح کرد: متأسفانه دو ورزشکار خاطی به دلیل نداشتن اطلاعات نسبت به عوارض جانبی داروهای مصرفی، بدون مراجعه به فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف دارو کرده و متأسفانه تست دوپینگ آن‌ها مثبت شده است.

فتحی با بیان اینکه قوانین المپیک در زمینه دوپینگ بسیار سختگیرانه است، تأکید کرد: وقتی ورزشکاری در سطح المپیک است هیچ توجیهی در خصوص کمبود اطلاعات وی نسبت به مصرف دارو پذیرفتنی نیست و زندگی او باید کاملا حرفه‌ای باشد.

با وجود کاهش محرومیت ورزشکاران ایرانی اما ورزشکاران المپیک را از دست خواهند داد

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه محرومیت ورزشکاران دوپینگی حداقل دو ساله است، گفت: اما با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی کشور، محرومیت بهمن عسگری کاراته کار المپیکی کشورمان این محرومیت به ۱۰ ماه کاهش یافت ولی متأسفانه هر دو ورزشکار خانم و آقا المپیک را از دست خواهند داد.

رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: همچنین به فدراسیون پزشکی ورزشی تأکید شد که با توزیع بروشورها و دادن اطلاعات به ورزشکاران از طرُق مختلف،  کمتر شاهد چنین موارد تلخی باشیم که ورزشکار ما سال‌ها زحمت بکشد و سهمیه کسب کند اما بر اثر یک سهل انگاری المپیک را از دست دهد.

به گزارش خانه ملت، تست دوپینگ بهمن عسگری کاراته کار و یلدا ولی نژاد تکواندو کار  کشورمان که نماینده ایران در المپیک بودند مثبت اعلام شده و این دو ورزشکار از حضور در المپیک توکیو محروم شدند.

نظر شما