شناسهٔ خبر: 170899 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس:

ورزشکاران المپیکی نباید دغدغه‌ای جز کسب عنوان قهرمانی داشته باشند

محسن فتحی رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه مجلس پیگیر حل مشکلات ورزشکاران المپیکی و حمایت از این عزیزان تا حضور ورزشکاران در مسابقات المپیک توکیو خواهد بود، گفت: امروز باید شرایط به نحوی باشد که ورزشکاران المپیکی نباید دغدغه‌ای جز کسب عنوان قهرمانی داشته باشند.

به گزارش «نماینده» محسن فتحی با اشاره به در پیش بودن مسابقات المپیک توکیو، عنوان کرد: با توجه به اینکه قهرمانی‌ هریک از ورزشکاران و نمایندگان ایران  در مسابقات بین المللی به ویژه المپیک موجب نشاط اجتماعی وسیع در کشور می‌شود و انگیزه خوبی در جوانان برای انجام فعالیت‌های ورزشی و خودباوری ایجاد می‌کند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد معادل نشاط ناشی از قهرمانی ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک با هزینه های میلیاردی هم محقق نمی‌شود، اما با یک برنامه ریزی مناسب و اختصاص بودجه معقول می‌‎توان این هدف را تحقق بخشید و در گذشته نیز شاهد این مهم بوده‌ایم.

وی افزود: ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی طی ۴ سال تمام هم و غم خود را برای موفقیت در رشته ورزشی خود متمرکز می‌کنند؛ لذا نباید دغدغه دیگری جز کسب عنوان قهرمانی در رشته‌های خود داشته باشند.

نظارت میدانی از فدراسیون‌ها از سر گرفته خواهد شد

فتحی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی ما و برخی گزارش‌های واصله نشان می‌دهد که ورزشکاران المپیکی در شرایط چندان مناسبی قرار ندارند و حتی برخی برای تمرینات روزانه خود با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: فراکسیون ورزش مجلس قطعا نظارت جدی بر روند آماده سازی تیم‌های ایرانی در رشته‌‎های حاضر در المپیک خواهد داشت و با توجه به اینکه ایام انتخابات را پشت سر گذاشته‌‎ایم بازدیدهای میدانی از فدراسیون‌های ورزشی المپیکی را از سر خواهیم گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس یادآور شد: ضرورت دارد وعده‌های داده شده به ورزشکاران المپیکی نیز به موقع پرداخت شود تا انگیزه در میان این عزیزان ورزشکار وجود داشته باشد.

نظر شما