شناسهٔ خبر: 170586 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضا زاده :

بازرچه مرزی بازارچه مرزی مشترک کوزه رش-گلینجک راه اندازی شود

رضا زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به وزارتخانه های کشور و خارجه پیشنهاد دادیم که در سلماس بازارچه مرزی مشترک کوزه رش-گلینجک راه اندازی شود.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضا زاده با تاکید بر لزوم توجه وزاتخانه‌های کشور به بحث کولبران گفت: شهرستان مرزی سلماس در آذربایجان غربی ۹۲ کیلومتر با کشور ترکیه مرز دارد و همجوار با استان وان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مرز نشنیان دو کشور ایران و ترکیه، عشایر کُرد نشین هستند به همین دلیل با یکدیگر نسبت های قومی و خویشاوندی مشترکی دارند.

وی افزود: به وزارتخانه های کشور و خارجه پیشنهاد دادیم که در سلماس بازارچه مرزی مشترک کوزه رش-گلینجک راه اندازی شود و روزانه ۱۰۰ نفر  که دارای کارت پیله وری هستند کالاهایی که مصرف شهرستانی و استانی دارند با نظر نماینده فرماندار و نماینده گمرک از ترکیه وارد کنند و در مقابل آن ها همین عمل را انجام دهند.

رضا زاده بیان کرد: دوم پیشنهاد ایجاد شهرک صنعتی در کنار بازارچه های مرزی است تا مواد غذایی،مواد خام اولیه مبادلات مرزی خوب را شکل دهد که ضمن ایجاد درآمد برای دولت، جوانان مرزنشین مجبور به کارکردن در دیگر شهرهای نخواهند بود.

وی تاکید کرد: با افتتاح بازارچه مرزی سلماس ضمن تامین معیشت مرزنشینان و این شهر انتفاع اقتصادی خواهد برد و شاهد از دست دادن جوانان در برف و زمستان و کولاک نباشیم.

نظر شما