شناسهٔ خبر: 126801 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس چه گفت؟

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:آقای ظریف درجلسه غیرعلنی امروز درباره برجام،لابی های شناخته شده کنگره آمریکا در پروژه ایران هراسی، حادثه تروریستی شهرنیس فرانسه و اتفاقات اخیرترکیه گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی گفت: جلسه امروز مجلس از ساعت ۸ صبح به صورت غیر علنی تشکیل شد.  

وی افزود: آقای ظریف درباره اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داد بویژه در مورد حادثه تروریستی فرانسه و کودتای ترکیه گزارشی ارائه کردند.

نعمتی تصریح کرد: بحث اول آقای ظریف در مورد لابی های شناخته شده ای است که در کنگره آمریکا به دنبال ایران هراسی بوده و می خواهند فضای کسب و کار کشور ما را نامناسب جلوه دهند.  

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های مجموعه دولت اعم از وزارت خارجه و دوستانی که این وظیفه را برعهده دارند، روند سرمایه گذاری در ایران روبه رشد اعلام شده است.  

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: موضوع دوم گزارش آقای ظریف مربوط به حادثه تروریستی اخیر در شهر نیس فرانسه بود.  

وی افزود: ارزیابی دوستان وزارت خارجه این است که حداقل دو اتفاق اخیر در فرانسه صبغه مذهبی آنچنانی ندارد بلکه افرادی هستند که نسل دوم و سوم برخی کشورهای دیگر بوده و به نوعی به دنبال انتقام گیری اجتماعی هستند.  

نعمتی تاکید کرد: وزارت خارجه ما هر گونه حادثه تروریستی در هر کجا و هر نوع را محکوم می کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت : محور سوم گزارش آقای ظریف نیز به اتفاقات اخیر ترکیه اختصاص داشت که تعدادی از ارتشی ها در آن کشور کودتا انجام دادند.  

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی و همه دوستانی که به این موضوع مرتبط هستند مسائل را رصد کردند و آقای ظریف نیز طی تماسهایی با همتای خودش در ترکیه این حادثه را محکوم کرد.  

نعمتی در پایان خاطر نشان کرد: ما هر گونه کودتایی را در هر جای دنیا محکوم می کنیم و معتقدیم همه باید مردم سالاری داشته باشند.  

بر اساس این گزارش، در این جلسه وزیر امور خارجه مختصر توضیحاتی را درمورد گشایش های صورت گرفته در برجام ارائه کرد.

نظر شما