شناسهٔ خبر: 126801 - سرویس مجلس
منبع: صدا و سیما

ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس چه گفت؟

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:آقای ظریف درجلسه غیرعلنی امروز درباره برجام،لابی های شناخته شده کنگره آمریکا در پروژه ایران هراسی، حادثه تروریستی شهرنیس فرانسه و اتفاقات اخیرترکیه گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی گفت: جلسه امروز مجلس از ساعت ۸ صبح به صورت غیر علنی تشکیل شد.  

وی افزود: آقای ظریف درباره اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داد بویژه در مورد حادثه تروریستی فرانسه و کودتای ترکیه گزارشی ارائه کردند.

نعمتی تصریح کرد: بحث اول آقای ظریف در مورد لابی های شناخته شده ای است که در کنگره آمریکا به دنبال ایران هراسی بوده و می خواهند فضای کسب و کار کشور ما را نامناسب جلوه دهند.  

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های مجموعه دولت اعم از وزارت خارجه و دوستانی که این وظیفه را برعهده دارند، روند سرمایه گذاری در ایران روبه رشد اعلام شده است.  

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: موضوع دوم گزارش آقای ظریف مربوط به حادثه تروریستی اخیر در شهر نیس فرانسه بود.  

وی افزود: ارزیابی دوستان وزارت خارجه این است که حداقل دو اتفاق اخیر در فرانسه صبغه مذهبی آنچنانی ندارد بلکه افرادی هستند که نسل دوم و سوم برخی کشورهای دیگر بوده و به نوعی به دنبال انتقام گیری اجتماعی هستند.  

نعمتی تاکید کرد: وزارت خارجه ما هر گونه حادثه تروریستی در هر کجا و هر نوع را محکوم می کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت : محور سوم گزارش آقای ظریف نیز به اتفاقات اخیر ترکیه اختصاص داشت که تعدادی از ارتشی ها در آن کشور کودتا انجام دادند.  

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی و همه دوستانی که به این موضوع مرتبط هستند مسائل را رصد کردند و آقای ظریف نیز طی تماسهایی با همتای خودش در ترکیه این حادثه را محکوم کرد.  

نعمتی در پایان خاطر نشان کرد: ما هر گونه کودتایی را در هر جای دنیا محکوم می کنیم و معتقدیم همه باید مردم سالاری داشته باشند.  

بر اساس این گزارش، در این جلسه وزیر امور خارجه مختصر توضیحاتی را درمورد گشایش های صورت گرفته در برجام ارائه کرد.