شناسهٔ خبر: 121781 - سرویس «نماینده کاغذی»
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

دهمین شماره هفته نامه «نماینده»

صفحه اول شماره دهم هفته نامه نماینده ۱۳۹۴/۱۱/۰۳

به گزارش «نماینده»دهمین شماره هفته‌نامه «نماینده» از صبح شنبه در کیوسک های مطبوعاتی تهران عرضه شد.

در دهمین شماره از هفته نامه «نماینده» به پرونده‌ای دربارۀ احساس وظیفه نامزدهای اصولگرا برای کنار رفتن از رقابت با یکدیگر پرداختیم.

در پی جلسه مشترک نامزدها و تشکل‌های اصولگرا در هفته‌های اخیر برای رسیدن به شاخص‌های لیست نهایی، هفته‌نامه نماینده در همین راستا ضمن گفتگویی با آیت‌الله موحدی کرمانی و شخصیت‌های دیگری از جمله محمدرضا باهنر، حسین فدایی، اسماعیل کوثری و اسدالله بادامچیان به تبیین این موضوع پرداخته است.
چهره‌های اصولگرا در این پرونده بر این امر تأکید کرده‌اند که با توجه به نزدیک شدن به زمان معرفی لیست نهایی، کاندیداهای اصولگرا با درک موقعیت سیاسی و شرایط کنونی آمادگی داشته باشند بر اساس شاخصه‌های اصولگرایی با داشتن روحیه گذشت و ایثار، به نفع لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان کناره‌گیری کرده و از رقابت با یکدیگر بپرهیزند.

-چرخ اقتصاد-

صفحه اقتصادی این شماره از «نماینده»   وضعیت اقتصادی پس از برجام را بررسی کرده است. «دکتر ساسان شاه ویسی»، رئیس مطالعات راهبردی دانشگاه تهران در گفتگو با «نماینده» عنوان کرد که بدون اصلاحات ساختاری، برجام هیچ تاثیر مثبتی در اقتصاد نخواهد داشت. همچنین «حسین راغفر» عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا نیز بودجه سال ۹۵ و سایه خوش باوری دولت را بر بودجه ی امسال بررسی کرده است.

-بهارستان-

دولت با چه هدفی از ارائه بودجه چند دوازدهم امتناع می کند؟ همراه با گفتگویی از احمد امیر آبادی فرهانی و موسی الرضا ثروتی با یادداشتی از محمد مهدی زاهدی در خصوص مراقبت از دستاورد های هسته ای با تکیه بر اقتصاد دانش بینیان.

-دیپلماسی-

در صفحه ی دیپلماسی دو موضوع مهم یعنی چرایی اهمیت انتخابات مجلس برای غرب و حضور میانجی های عربستان در تهران را بررسی کردیم همراه با یادداشتی از استفن کینزر و خبر هایی از «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری تا هذبان گویی های وزیر امور خارجه عربستان.

-منهای پایتخت-

در صفحه ی منهای پایتخت در گفتگو با محمد بیاتیان نماینده کردستان به مشکلات کردستان پرداخته شده است.

خسروی، نماینده سمنان از عدم اقدام در حل مشکل آب که منجر به امنیتی شدن موضوع می شود گفته است.

همراه با یادداشتی از سید مهدی هاشمی درباره توسعه دریا محور ظرفیت بالقوه در ایران و گفتگو با فرج الله عارفی، محمدرضا تابش و سید حسین ذوالانوار درباره معضلات و مشکلات شهرشان

ــ نبض جامعه ـــ

در صفحه جامعه به بهانه تقدیم قانون ششم توسعه به سراغ یکی از جنجالی ترین مواد قانون پنجم توسعه رفتیم که با گذشت ۵ سال و عملی نشدن آن پایش به برنامه ششم نیز رسیده است. «نماینده» در گفتگو با محدرضا داوود آبدی فراهانی معاون امور مجلس وزارت بهداشت به اما و اگرهایی درباره تجمیع بیمه ها پرداخته است. همراه با یادداشتی از دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی و کند و کاوی در خصوص «کلاف سردرگم تجمیع بیمه ها»

 

-چهره ها در قابی متفاوت-

 گفت و گوی صمیمی و متفاوت این هفته هم با «مجتبی شاکری» عضو شورای مرکزی جمعیت ایثار گران و عضو شورای شهر است کسی که به گفته ی خودش بخاطر شرایط جانبازی اش مخالف ازدواج بوده است.

نظر شما