شناسهٔ خبر: 118305 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوبخت خبر داد:

بودجه ۹۵ تا ۴۸ ساعت دیگر در اختیار دولت

نوبخت/2 معاون رئیس جمهور گفت: باید تا ۴۸ ساعت آینده برنامه ششم توسعه ملی و بودجه سال ۹۵ از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اختیار دولت قرار گذاشته شود تا در آذرماه به مجلس تقدیم شود.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی هیچ تردیدی وجود ندارد و عرصه و اعتبارات مهیاست.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نیروی کار و ۷۰ شرکت در این طرح فعالیت می‌کنند افزود: اکنون ۱۶۰ هزار هکتار زمین از این طرح آماده و تحویل شده و به همین میزان نیز در دست اقدام است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: به هیچ وجه نباید دغدغه اجرای مابقی طرح آماده سازی اراضی کشاورزی خوزستان در جامعه وجود داشته باشد زیرا این یک طرح ملی بوده و دولت متعهد است که آن را به اجرا برساند و هیچی منعی برای آن وجود ندارد.

نوبخت ادامه داد: طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام تنها طرحی‌ است که هیچ مشکلی ندارد.

وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان عنوان کرد: باید از مردم خوزستان تشکر کرد زیرا حق بزرگی بر ملت ایران دارند و باید پاداش این خوبی‌ها را داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید تا ۴۸ ساعت آینده برنامه ششم توسعه ملی و بودجه سال ۹۵ از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اختیار دولت قرار گذاشته شود تا در آذرماه به مجلس تقدیم شود.

* امروز در بین سرمایه گذاران خارجی حق انتخاب داریم

نوبخت همچنین با بیان اینکه امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان برای دیگر طرح‌های عمرانی در کشور پرداخت شده است اضافه کرد: در سال گذشته نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شد، یعنی امسال ۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی افزایش داشته و طرح‌های عمرانی دولت یک اولویت است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به زودی عملیات آماده سازی زمین‌های کشاورزی شتاب خواهد گرفت و تا پایان امسال جاده‌های بسیاری افتتاح و طرح‌های ریل گذاری راه آهن انجام خواهد شد.

به گفته وی، طرح‌های بزرگ فرهنگی نیز در کشور در حال انجام است.

نوبخت با بیان اینکه امروز در بین سرمایه‌گذاران خارجی حق انتخاب داریم تاکید کرد: اکنون آمادگی برای سرمایه‌گذاری در کشور بسیار بالا رفته و ما هم از سرمایه‌های داخلی و هم سرمایه‌های خارجی استفاده می‌کنیم اما این به معنای این نیست که بازار ۸۰ میلیونی کشور را در اختیار خارج بگذاریم.

نظر شما