شناسهٔ خبر: 118135 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوبخت:

تهیه لایحه بودجه سال ۹۵ تا آخر هفته به سرانجام می‌رسد

محمدباقر نوبخت/2 سخنگوی دولت گفت: تا پایان این هفته همه تلاش‌ها برای تهیه بودجه سال ۹۵ به فرجام می‌رسد.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در همایش تجلیل از مقام کتاب‌داران  طی سخنانی در رابطه با تدوین لایحه بودجه سال ۹۵ گفت: تا پایان این هفته همه تلاش‌ها برای تهیه بودجه سال ۹۵ به فرجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه ما هنوز درتحریم هستیم، افزود: برجام درمرحله اجراست و اگرطرف مقابل ازاین فرصت استفاده نکند زیان خواهد دید.

سخنگوی دولت با تاکید بر توجه بیشتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی، گفت: رهبری درجلسه ای که هفته گذشته داشتیم، متذکرشدند که به فرهنگ ومسائل اجتماعی دربودجه۹۵ وبرنامه ششم توسعه توجه ویژه داشته باشیم.

نوبخت با اشاره به جلسه امروز با رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور در این جلسه نسبت به وضعیت پرداخت های اداری وهمچنین وضعیت بازنشسته ها تذکر می داد و می خواست مطمئن شود که در بودجه سال ۹۵ نسبت به تعدیلات و تقویت اعتبارات، اقدامی کرده اند یا خیر. آن چیزی که امروز شما کتابداران مطالبه کردید، همان چیزی است که رئیس جمهور از سازمان مدیریت و برنامه ریزی می خواهد. ما هم داریم تلاش می کنیم که حقوق و قدرت خرید کتابداران را به آن جایگاه مطلوب برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: یک مسئله مهم، نیاز ما به کتابخانه و همچنین کتابداران است. تلاش داریم هم قدرت خرید افراد شاغل در نهاد کتابخانه ها را افزایش دهیم و از طرف دیگر این قدرت را بر افرادی که قرار است به کارکنان نهاد افزوده شوند، تقویت کنیم. همچنین مسئله تعداد کتابخانه ها در تنظیم لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم لحاظ خواهد شد.

نظر شما