شناسهٔ خبر: 114491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ابراز خوشحالی موگرینی از تصویب طرح برجام در مجلس

 موگرینی/2 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی از تصویب طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در مجلس شورای اسلامی ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش «نماینده»، «فدریکا موگرینی» با انتشار پیامی در توئیتر از تکمیل روند بررسی برجام در مجلس ایران ابرازخوشحالی کرد.

در پیام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: «خبرهای خوب از تهران: روند پارلمانی توافق هسته‌ای تکمیل شد، به مرحله تصویب رسمی نزدیک می‌شویم.»

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، ماده واحده این طرح به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

بر این اساس دولت در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در صورتی می‌تواند به شکل داوطلبانه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا کند که احکام و تکالیفی که در فرآیند اجرا از سوی مجلس تعیین شده را رعایت نماید.

به موجب این ماده واحده، «بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیچ دولتی در ایران حق تولید و بکارگیری سلاح هسته‌ای را ندارد و دولت موظف است سیاست خلع سلاح هسته‌ای جهانی را به طور فعال دنبال کند و در کلیه تلاش‌های بین‌المللی، حقوقی و دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطر سلاح‌ هسته‌ای و اشاعه آنها بخصوص خلع سلاح رژیم صهیونیستی از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح‌های مناطق کشتارجمعی به ویژه در ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای فعالانه مشارکت نماید.»

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۱ ۲۳:۳۹حسن 0 0

    بدانید وقتی خانم موگرینی از تصویب برجام در مجلس خوشحال است فاتحه کار خوانده شده است. 
                                

نظر شما