شناسهٔ خبر: 116446 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

همه کشورهای اروپایی آماده گسترش روابط با ایران هستند

 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیرامور خارجه با اشاره به دور جدید همکاری‌ها با تهران اظهار داشت: همه کشورهای اروپایی آماده تحکیم و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش «نماینده»، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با حضور در هتل محل اقامت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.  

روند اجرای برجام و تعهدات مربوط به آن، بحران سوریه و نشست فردا در خصوص آن و نیز روابط دوجانبه بین اتحادیه اروپا و ایران محورهای اصلی گفت‌وگوهای دو طرف بود.  

موگرینی رایزنی و تبادل نظر با ایران درباره کلیه مسائل منطقه‌ای را با اهمیت خواند و آمادگی اتحادیه اروپا را برای رایزنی و تبادل نظر در همه زمینه‌های دو جانبه و منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.  

وی با اشاره به بحران سوریه افزود: این فرصت بوجود آمده تا همه طرف‌ها پشت یک میز بنشینند تا پروسه سیاسی حل بحران در این کشور آغاز شود و اتحادیه اروپا ضمن حمایت از این روند بر مبارزه با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد.  

موگرینی با اشاره به دور جدید همکاری‌ها با تهران اظهار داشت: همه کشورهای اروپایی آماده تحکیم و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

نظر شما