شناسهٔ خبر: 104555 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در نشست بررسی برجام؛

خرازی: توافق هسته‌ای موازنه منطقه‌ای را به نفع ایران تغییر داد

صادق خرازی نماینده سابق کشورمان در سازمان ملل در نشست بررسی توافق هسته ای وین گفت این توافق موازنه منطقه ای را به نفع ایران تغییر داد و شکاف عمیقی بین رژیم صهیونیستی با کشورهای جهان و حامیان غربی اش ایجاد کرد.

به گزارش«نماینده» صادق خرازی نماینده سابق کشورمان در سازمان ملل امروز در نشست بررسی توافق هسته ای وین گفت این توافق موازنه منطقه ای را به نفع ایران تغییر داد و شکاف عمیقی بین رژیم صهیونیستی با کشورهای جهان و حامیان غربی اش ایجاد کرد.

وی افزود: نکات مهمی که در موضوع توافقنامه برجام است مسائل مهمی را دارد که مورد غفلت واقع شده و آن دستاردها  نتایج مهم فرامتن برجام است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه تحلیلگران به تاثیرات مهمی که برجام در ایران و حوزه ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک ایران گذاشته توجهی نداشته‌اند برخی از این تاثیرات را عنوان کرد: برجام ایران را از نگاه امنیتی ایران خارج کرد، شکاف رژیم صهیونیستی و کشورهای جهان و حتی حامیان غربی آن را تشدید کرد، موجب انزوای این رژیم شد، موازنه منطقه ای را به نفع  ایران تغییر داد.

صادق خرازی تاکید کرد: در برجام می‌توان آزاد شدن قدرت مانور سیاست خارجی را در حل و فصل پرونده ها را ببینیم،   بعلاوه برجام نشان خواهد داد ایران دارای قدرت امنیت سازی است.   خرازی ادامه داد: هیچ کشوری دارای ویژگی امنیت سازی در خاورمیانه نیست، نه ترکیه نه عربستان نه مصر و نه رژیم صهیونیستی و ترسیم نقشه امنیتی منطقه بدون حضور ایران بسیار محال خواهد بود.

به اعتقاد این سیاستمدار کشورمان "برجام ثابت کرد دیپلماسی ایران به مثابه قدرت نرم است و بعد از قطعنامه ۵۹۸ هیچگاه دیپلماسی ایران تا این حد قدرت سازی نرم نکرده است و همانطور که اقا فرمودند باید گره هسته ای باز شود دستگاه سیاست خارجی نشان داد که ضمن گره گشایی از معضل هسته‌ای زمینه برای گشایش معضلات داخلی و بهره برداری از قدرت نرم گام های بزرگی باشد. " 

وی در نهایت گفت: برجام می‌تواند در این برهه می‌تواند توانایی های زیادی برای قدرت اقتصادی ایران پدید آورد.

نظر شما