شناسهٔ خبر: 95639 - سرویس جامعه

به نظر شما رتبه بندی معلمان می تواند مرهمی بر سفره شان باشد؟

رتبه بندی به گفته رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، رتبه بندی معلمان، مثال شیری بی یال و دم در دولت تصویب و به آموزش و پرورش ابلاغ شد.در واقع، این طرح هنوز متولد نشده، در هیئت دولت سقط شد! نظر شما در خصوص این طرح چیست؟

نماینده/ این روزها همزمان با سرعت گرفتن چرخ گرانی در شیب قیمت ها، چرخ گردونه اعتراضات معلمین هم به گردش در آمد و اعتراضات نسبت به کمبود حق و حقوق متولیان علم و ادب جامعه  از هر سو به گوش رسید.

از آغازین ماه های سال پیش، برای رسیدن معلمان به بخشی از حق و حقوق نادیده گرفته شده شان، بهارستانی ها پیش قدم شده و در خردادماه ۹۳ یک فوریت طرحی با عنوان رتبه بندی معلمین را به صحن علنی آورند که با مخالفت نماینده دولت مواجه شد. بعد از این مخالفت، نمایندگان مردم در مجلس به درخواست نماینده دولت، مبنی بر ارائه لایحه ای در این خصوص اعتماد کرده و در نهایت بعد از چندین ماه وعده و وعید قرار شد بهمن‌ماه لایحه رتبه‌بندی معلمین از سوی دولت به مجلس ارائه شود. تعلل دولتی ها تا به آنجا پیش رفت که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون آموزش گفت: «دولت لایحه رتبه‌بندی معلمین را سریع‌تر به مجلس بیاورد. وزارت آموزش و پرورش قبلا گفته که این کار برای معلمین انجام می‌شود» .

بهمن ماه به بیست و هفتمین روز اسفند رسید و خبر تصویب «رتبه بندی معلمان» در هیئت دولت، رسانه ای شد. البته آنگونه که از شواهد پیدا و بهارستانی ها نیز اظهار داشتند دولت قصد تدوین این طرح را بدون نظرخواهی با مجلسی ها داشت. مصوبه ای که به گفته رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، تنها به نام رتبه بندی در هیئت دولت تصویب و مثال شیری بی یال و دم که فقط از ماهیت شیر، نامش را یدک می کشد، به آموزش و پرورش ابلاغ شده است. این تفاوت در نگاه رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس چنان فاحش و در نتیجه بی اثر بود که تصریح کرد: «طرح رتبه بندی معلمان هنوز متولد نشده، در هیئت دولت سقط شد!»

لازم به یادآوریست که طبق اخبار اعلامی، بر اساس مصوبه دولت تحت عنوان رتبه بندی معلمان، مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند.

مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل برخوردار می شوند. قرار است شاخص های این طرح تا شهریور ماه تعیین شود و وعده اجرایی شدن رتبه بندی به مهر ماه ۹۴ موکول شده است.

نظر شما در خصوص این طرح چیست؟

به نظر شما این طرح می تواند مرهمی بر سفره معلمان باشد؟

شما مخاطبان گرامی می توانید با ارسال نظرات خود، ذیل این متن در این بحث مشارکت کرده و دیدگاه خود را با نماینده و خوانندگانش در میان بگذارید