شناسهٔ خبر: 95538 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی بابایی:

مشکل جدید معلمان مهر ماه رونمایی می‌شود!

حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش به معمای نگران کننده مشکلی، اشاره کرد که مهر ماه امسال نمایان می‌شود و خواستار چاره‌جویی مسئولان شد.

به گزارش نماینده، حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با فارس به معمای نگران کننده مشکلی اشاره کرد که مهر ماه امسال نمایان می‌شود و خواستار چاره جویی مسئولان شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار داشت: قبل از مصاحبه باید بگویم ضمن تشکر از همه کسانی که زحمت اجرایی کشور را تحمل می کنند، به ویژه مدیران و معلمان عزیز و آرزوی توفیق برای دولت محترم؛ یک ماه است که به دنبال سیاه نمایی های مدیران آموزش و پرورش صبر کردم ولی تکرار این سیاه نمایی ها اجازه صبر بیشتر را نداد. ان شاءالله که کسی مکدر نشود.

وی ادامه داد: باز هم سنت سیاه نمایی ادامه یافت تا قدری از ناکامی ها را به ظاهر جبران کند و ما هم ناگزیر طبق عهد، به یک نکته کلیدی که چالش در نظام تعلیم و تربیت را به دنبال خواهد داشت و مردم، فرهنگیان و نظام از آن آسیب خواهند دید، اشاره می کنیم تا شاید چراغ راهی باشد برای مشکلی  که پیش بینی می شود در مهرماه که شروع و بهار تعلیم و تربیت است، رونمایی شود.

حاجی بابایی اضافه کرد: این مشکل حاصل نگاه غیر تخصصی، غیرحرفه ای، سیاسی، شتابزده و غیرقانونی به آموزش و پرورش است که هنگام تزلزل، بر فرافکنی و سیاه نمایی روی می آورد و ما سیاه نمایی به قبل را تحمل می کنیم ولی سیاه نمایی در مورد نظام را هرگز! به ویژه اجحاف به معلمان و نظام تعلیم و تربیت را بر نمی تابیم.

وی به مشکلی که مهر ماه نمایان می شود، اشاره کرد و گفت: معتقدم باید دورنمای مشکلی که مهر رونمایی می شود و زیان اصلی آن را جامعه و نظام پرداخت خواهند کرد، بیان شود تا چهار ماه برای درمان آن، زمان باشد و دولت تدبیر و امید هنرمندانه آن را تدبیر کند و اجازه ندهد آموزش و پرورش مانند دو سال گذشته با پاس دادن مشکلات به قبل یا سیاه نمایی از آن بگذرند و امید است که با حسن نیت به آن نگریسته شود.

* خصوصی سازی امروز و شرکتی کردن دیروز معلم، ۲ روی سکه فروپاشی منزلت معلم

وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح خصوصی سازی آموزش و پرورش در مغایرت با سیاست های کلی نظام و سند تحول بنیادین و دیگر اسناد بالا دستی انجام پذیرفت که مشارکت مردم در اسناد بالادستی را واگذاری مدرسه به بخش خصوصی تفسیر کرد که البته با واکنش مجلس روبرو شد و مجلس آن را لغو کرد.

وی ادامه داد: این سیاست که دیروز، معلم را شرکتی کردن بود و امروز تحت عنوان مدرسه فروشی است، کاملاً مغایر با حاکمیتی بودن آموزش و پرورش و ارتقاء منزلت معلم است چون در حاکمیتی بودن معلم از روز اول باید استخدام رسمی شود و در خصوصی سازی، معلم باید روزمزد باشد و رمز موافقت و مخالفت با دانشگاه فرهنگیان همین موضوع است؛ به همین دلیل هجمه های سنگینی در رابطه با تبدیل وضعیت معلمان از شرکتی، حق التدریسی و غیره انجام پذیرفت و هزاران توهین نصیب آنان می شود.

حاجی بابایی توضیح داد: داستان از اینجا شروع می شود که وزیر آموزش و پرورش گفته اند «با ایجاد کلاس ششم ۴۸ هزار نیرو نیاز بود که شتابزده از بین دبیران دبیرستان ها، خدمتگزارها، آشپزها و راننده ها، بیسوادها، دوره ندیده ها و غیره تأمین کردند» و حملات بی امانی را به دهها هزار معلم تبدیل وضعیت شده داشتند که بر اساس مصوبه مجلس و دولت انجام پذیرفته است.

وی افزود: فارغ از اینکه این سخنان چه آثار زیانباری بر نظام تعلیم و تربیت دارد، آن را زمینه ساز خصوصی سازی و شرکتی نمودن معلم کردند و با جملاتی مانند پیشخور کردن ردیف ها و ساماندهی نیروی انسانی، زیادی بودن معلمان، کسری بودجه و غیره زمینه واگذاری مدرسه را آماده کردند و حدود ۱۰۰۰ مدرسه را در فرصت شهریور و مهر و غیر قانونی واگذار کردند و هزاران معلم روزمزد تولید کردند.

وزیر سابق آموزش و پرورش اضافه کرد: آنها با طرح خصوصی سازی مدارس، تمام سیاست ها را با آن هماهنگ کردند و ساماندهی نیروی انسانی را نیز بر همین اساس شکل دادند؛ سیاستی که دغدغه کمبود معلم نداشت چون به هر میزان که معلم بازنشسته می شود، به همان میزان مدرسه را خصوصی می کرد و این، آن روی سکه، همان سیاستی است که طرفدار معلم شرکتی بود و می گفت «معلم استخدامی باز نشسته می شود و می رود و با یک سوم حقوق او کلاس را اداره می کنیم» و این دو سیاست یک روی سکه بود که نسبت به استخدام معلمان و تبدیل وضعیت آنها غضب آلوده می نگریست. و آنان را با القاب زیادی مورد بی مهری قرار می داد.

وی با بیان اینکه با مصوبه مجلس این باب بسته شد و صیانت از حاکمیتی بودن آموزش و پرورش رقم خورد، ادامه داد: این سیاست با بن بست روبرو شد و تفسیر های متعدد برای دور زدن آن هم با مقاومت مجلس روبرو شد که باید مدارس واگذار شده و معلمان و دانش آموزان مظلوم آن به دامن نظام تعلیم و تربیت برگردند.

* با این بن بست، اول مهر معمای جدیدی رو نمایی می شود

حاجی بابایی گفت: با این بن بست، اول مهر معمای جدیدی رو نمایی می شود و همه مشکلات را با غل و زنجیر به کلاس ششم و سند تحول بنیادین و معلمان استخدام شده مدیران قبل، و از همه مهمتر نظام، پیوند خواهد زد و مردم، معلمان و دانش آموزان، هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

وی توضیح داد: به همین دلیل لازم است به الطاف آقای وزیر و مدیران ایشان در رابطه با سیاه نمایی های جدید علیرغم میل باطنی ولی به دلیل تکرار سیاه نمایی، پاسخی منطقی داده شود تا از قبل معمای نگران کننده مهر، ریشه یابی شود تا مانند تعطیلی پنجشنبه و بیمه طلایی و آمارهای غلط و سریال کسری بودجه و غیره که با سیاه نمایی نسبت به گذشته، فرافکنی می شد و نخ نما شد، داستان دیگری گریبان نظام را نگیرد.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: برای راستی آزمایی این قبیل مطالب که فراوان است، فقط به یک موضوع از سیاه نمایی و اهداف آن اشاره می شود؛ آقای وزیر که همه مشکلات خود را متوجه کلاس ششم می کند، آیا می داند این ساختار «۳ـ۳ـ۶» در اول مهر ماه ۹۱ اجرایی شد و اغلب معلمان آن از معلمان پنجم تأمین شد و ده ها هزار معلم حق التدریس، شرکتی، کار معین و غیره که دارای تا ۱۵ سال سابقه تدریس بودند، بر اساس مصوبه مجلس تبدیل وضعیت و به مناطق مورد نیاز اعزام شدند و ۴۰ هزار نفر بر اساس آزمون ۷۵۰ هزار نفری نیز در سال ۹۰ به کارگیری شدند که به گفته وی، ۱۱۶هزارنفر هستند. البته استثناء همه جا وجود دارد.

وی افزود: از سال ۸۸ تا ۹۲ حدود ۱۶۰ هزار نفر بازنشسته شده اند که ۵۰ هزار نفر آنها پیش از موعد است و در ۴ سال گذشته ۱۱۶ هزار نفر به کار گرفته شده اند که جز، ۵۸ هزار نفر آنها، همه تبدیل وضعیتی هستند که طبق قانون مجلس ۲۵ درصد آنها با معرفی بنیاد شهید از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد و بدون توجه به رشته تحصیلی آنهاست.

* در ۸ سال، ۲۱۴ هزار ردیف ذخیره کردیم

حاجی بابایی ادامه داد: ما طبق قانون و سیاستهای کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری اعتقاد داشتیم و داریم که آموزش و پرورش حاکمیتی است و بر اساس قانون هر معلم که باز نشسته می شود باید یک نفر جای او به کار گرفته شود ولی نمی دانم که آیا وزیر آموزش و پرورش هم اعتقاد دارد که معلم حاکمیتی است؟ چون می گوید وقتی سه نفر باز نشسته شود، یک نفر بیاید و بقیه مدارس را واگذار می کنند؛ با این روند و با ادبیات وزیر آموزش و پرورش، ما پیشخور که نکردیم بلکه ۲۴ هزار ردیف برای آنها ذخیره کردیم و در ۸ سال ۲۱۴ هزار ردیف ذخیره کردیم.

وی با بیان اینکه اول مهر سال ۹۱ ششم ابتدایی اجرایی شد و هیچ کلاسی بدون معلم نبود، افزود: به گفته وزیر آموزش و پرورش از سال ۹۱ هر سال ۱۸۰ هزار دانش آموز ابتدایی اضافه شده است که تا امروز ۵۴۰ هزار دانش آموز می شود و باز هم به قول وزیر آموزش و پرورش، این تعداد سالی ۱۵ هزار معلم می خواهد که ۴۵ هزار نفر می شود ولی در این وزارتخانه هیچ استخدامی انجام نشده است.

* معلم برای ۵۴۰ هزار دانش آموز جدید از کجا آورده شده است؟

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: در سال ۹۱ و ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۲۷ و ۲۸ و ۳۳ و ۴۰ هزار نفر یعنی ۱۲۳ هزار نفر بازنشسته شده و می شوند که از ۱۲۳ هزار نفر، ۶۵ هزار نفر آنها معلمان ابتدایی هستند؛ حالا حساب سر انگشتی می کنیم. در ابتدایی ۶۵ هزار بازنشسته به اضافه ۴۵ هزار نفر نیاز به دلیل افزایش ۵۴۰ هزار دانش آموز می شود یعنی ۱۱۰ هزار معلم نسبت به زمان اجرای کلاس ششم، کاهش یافته است؛ حال سوال است که در حال حاضر اعلام می شود، همه کلاس ها معلم دارند! ولی زمان ما نداشتند. چه معجزه ای رخ داده است؟
وی ادامه داد: از طرفی در این سه سال نیروی جدید هم به کار گرفته نشده است. پس جای خالی آن بازنشسته ها چه شد؟ و معلم برای ۵۴۰ هزار  دانش آموز جدید از کجا آورده شده است؟؛ امیدوارم وزیر آموزش و پرورش به این معماها پاسخ دهد؛ ما «۳ـ۳ـ۶» را اجرا کردیم، می گویند ۴۸ هزار نیرو کم داشتند، از آن وقت تا الان ۶۵ هزار معلم ابتدایی بازنشسته شده و ۵۴۰ هزار دانش آموز ابتدایی اضافه شده اند که ۴۵ هزار معلم می خواهد و می گویند صرفه جویی در حق التدریس هم کرده اند. چطور امروز کلاس خالی هم وجود ندارد؟ چطور مشکل را به سال ۹۱ که زمان اجرای کلاس ششم بوده احاله می دهند؟

حاجی بابایی تصریح کرد: وقتی وزیر آموزش و پرورش با ۱۱۰ هزار کاهش معلم، کلاس خالی ندارد، ما چطور سه سال قبل بدون کاهش، مشکل داشتیم؟ و از آشپز استفاده کردیم. نکند آشپزها بازنشسته شده اند؟ (با عذرخواهی از معلمان عزیز)

وی ادامه داد: اگر ۱۰۰ هزار معلم به قول وزیر آموزش و پرورش، درست است، چرا می گویند در زمان اجرای کلاس ششم، معلم کم بوده و از آشپز استفاده شده است؟ اگر می گویند مازاد مربوط به متوسطه است، پس چرا کلاس ششم را محکوم می کند؟

* اسامی آشپزها را اعلام کنند!

وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت و گو با فارس گفت: نکته دیگر اینکه چرا وقتی آقای فانی، وزیر آموزش و پرورش شد، آشپزها، خدمتگزارها، زیر دیپلم ها، بیسوادها، بی ضابطه ها، رابطه ای ها و چندین عنوان معلم شکن را که ادعا کردند و کمر معلم را شکستند را تعیین تکلیف نکردند؟ اگر حرفشان درست است، اصلاح کنند.

وی افزود: بنده هم راضی هستم تا اسامی آشپزها را اعلام کنند. چرا اجازه می دهند، آشپز معلم شود و اگر اشتباه کردند، این معلم شکنی را با عذر خواهی پس بگیرند.

* وزیر آموزش و پرورش از مویدین تعطیلی معاونت پرورشی بودند

حاجی بابایی در واکنش به این جمله که «تعدادی از ۵ هزار معلم قرآن استخدام شده، قادر به خواندن قرآن نیستند»، گفت: در مورد بیسواد خواندن ۵ هزار نخبه قرآنی توقعی نیست چون وزیر آموزش و پرورش از مویدین تعطیلی معاونت پرورشی بودند؛ حداقل سکوت کردند.

*شرکت ها فامیل چه کسانی بودند؟

وزیر سابق آموزش و پرورش بیان داشت: در سال ۱۳۸۶ و سال ۱۳۹۰، مجلس مصوب کرد که به ترتیب ۴۰ و ۶۶ هزار حق التدریس استخدام شود. یکی از بندها این بود «دیپلم با ۷ سال سابقه تبدیل وضعیت شود» و برخی تا ۱۵ سال سابقه داشتند حالا سوال این است که این معلم چه زمانی وارد شده که در سال ۸۶ و ۹۰ دارای ۷ تا ۱۵ سال سابق بوده است؟ حتما باید قبل از سال ۸۳ وارد شده باشد تا ۷ سال سابقه داشته باشد و مگر آقای فانی آن زمان، معاون وزیر نبود؟ و بنده نماینده مجلس بودم.

وی ادامه داد: این معلمان، آن زمان یعنی در زمان معاونت آقای فانی، وارد آموزش و پرورش شده و استثمار شدند و آن زمان، بنده در مجلس، تجمع آنها را که از آموزش و پرورش ناراضی بودند، می دیدم و برای آنها با کمک نمایندگان قانون وضع کردیم.

حاجی بابایی اضافه کرد: بنده پر افتخار باید بگویم در دوره ای که وزیر آموزش و پرورش بودم، آنها را تبدیل وضعیت کردم؛ آیا این معلمان با ۷ تا ۱۵ سال سابقه و تحمل سالها رنج معلمی، بی ضابطه و رابطه ای هستند(فامیل و قوم چه کسی هستند؟ البته بنده اعتقاد دارم هیچکدام، بلکه شایسته اند.) یا آنهایی که در ۱۰۰۰ مدرسه به تاراج رفته و فروخته شده امسال به کار گرفته شدند؟

وی تأکید کرد: اگر فرضاً کسی در گوشه ای از کشور بی ضابطه به کار گرفته شده باشد، وظیفه وزیر آموزش و پرورش اصلاح است اما در حال حاضر مدرسه، معلم و دانش آموز، بی ضابطه، غیر قانونی، با رابطه و شتابزده، توزیع شده است و بعد معلم ۱۵ ساله را به باد انتقاد گرفته اند.

وزیر سابق آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «چه کسی معلم شرکتی را تولید کرد؟ و معلم را تحقیر کرد؟»، گفت: چرا باید بنده به دلیل انحلال شرکت ها و افتخار رسمی کردن این معلمان با مصوبه مجلس، مورد کم لطفی قرار بگیرم که البته به این کم لطفی هم به خاطر معلم، افتخار می کنم؛   راستی شرکت ها فامیل چه کسانی بودند که خون معلمان شرکتی را  سر می کشیدند؟

* تعداد سرباز معلمان ۲ برابر شده است

حاجی بابایی به موضوع سرباز معلمان اشاره کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش به کارگیری سرباز معلم را فاجعه قبلی ها می داند، پس چرا امسال با نیرو های مسلح پیگیری و تعداد سرباز معلمان را دو برابر کردند؟

* حدود ۵۳۶ هزار نفر باید ۱۲.۵ میلیون دانش آموز دولتی را اداره کند

وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت و گو با فارس بیان داشت: تعداد پرسنل آموزش و پرورش هنگامی که وزارت را تحویل دادم، ۹۸۹ هزار نفر بود و بنا به گفته وزیر آموزش و پرورش و احکام کارگزینی ۸۳ هزار نفر بازنشسته شده و ۳۸ هزار نفر هم امسال بازنشسته می شوند و تعداد آنها به ۸۶۸ هزارنفر می رسد.

وی اضافه کرد: مجموع «نیروی خدماتی ۷۰ هزار نفر»، «مأمور به مدارس غیردولتی و دستگاه های دیگر ۱۵ هزار نفر»، «شاغل در استثنایی ۲۵ هزار نفر برای ۸۰ هزار دانش آموز که کافی نیست»، «شاغل در ادارات حدود ۳۰ هزار نفر»، «مدیر و عوامل اجرایی مستقل مدرسه حدود ۱۸۰ هزار نفر» و  «معمولاً مرخصی زایمان و بیماری های گوناگون مرخصی بدون حقوق و غیره در هر سال حدود ۱۰ هزار نفر» تقریباً ۳۳۰ هزار نفر است.

حاجی بابایی ادامه داد: پس حدود ۵۳۶ هزار نفر باقی می ماند که باید ۱۲.۵ میلیون دانش آموز دولتی را اداره کند یعنی به ازای هر ۲۵ دانش آموز، یک معلم است که وقتی در روستا یک دانش آموز سر کلاس می نشیند، کلاس های شهر ۴۰ تا ۵۰  نفره می شود.

 وی افزود: بیان وزیر آموزش و پرورش که عنوان می کند «به ازای یک معلم ۱۱ دانش آموز وجود دارد»، فضای کشور را علیه آموزش و پرورش منفی کرده است و بعضی آنها را زیادی و بیکار می پندارند؟ و برای مسئولان نیز تبیین کرده اند که ۲۰۰ هزار معلم زیادی وجود دارد و اخیراً هم گفته اند با ۷۵۰ هزار معلم باید با مدارس را اداره کنیم.! البته با صد هزار هم می شود داخل حیاط مدرسه کلاس تشکیل داد!

* تعداد زیادی مدرسه را دو نوبتی کرده اند

 وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر به جای دهها هزار کمبود معلم، (اضافه کار) می پردازند و تعداد سرباز معلم را دو برابر کرده اند و ۹۷۰ مدرسه را به دیگران واگذار کرده اند؛ این در حالیست که تعداد دانش آموزان کلاس را افزایش داده و کلاسها را ادغام کردند و تعداد زیادی مدرسه را دو نوبتی کرده اند یعنی زحمات قبل را از بین برده اند و همه اینها در شرایطی است که برای اول مهر ۴۰ هزار نفر دیگر نیز خواهند رفت و هیچ جایگزینی هم ندارند.

وی افزود: دانش آموزان ابتدایی دولتی در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ حدود ۶۳۱۰۶۲۹ نفر و ۲۷۳۰۳۷ کلاس و تراکم کلاس۲۳.۱۱ نفر و در سال تحصیلی۹۳-۹۲حدود ۶۴۱۴۸۲۱ نفر و ۲۷۴۳۷۶ کلاس و تراکم ۲۳.۳ و سال تحصیلی ۹۴-۹۳ حدود ۶۳۹۲۵۹۷ نفر و تعداد کلاس ۲۶۸۶۴۸ و تراکم ۲۳.۸ شده است و در سال تحصیلی ۹۵-۹۴پیش بینی ۶۸۰۰۰۰۰ نفر و ۲۹۴۲۴۴ کلاس با فرض تراکم ۲۳.۱۱ که سال تحصیلی ۹۲-۹۱بوده است ولی با توجه به کاهش ۶۵ هزار معلم ابتدایی و افزایش ۵۴۰ هزار دانش آموز، پیش بینی می شود که تراکم به حدود ۳۰ برسد که باز گشت به ۲۰ سال قبل است.

حاجی بابایی اضافه کرد: در دو سال گذشته به جای افزایش ۳۰ هزار کلاس (به قول خودشان سالی ۱۵ هزار کلاس برای هر سال ۱۸۰ هزار دانش آموز جدید) برعکس کلاس ها را کاهش داده اند و ۱۵ هزار کلاس هم سال آینده افزایش خواهند داشت که برای آن کاری نکردند و برای اول مهر علاوه بر دهها هزار کمبود معلم که با اضافه کار و دو نوبته کردن، افزایش تراکم و غیره، جبران می کنند، ۵۰ هزار کلاس خالی خواهند داشت که آیا زنگ خطر سقوط کیفیت نیست؟

* نظام رتبه بندی را بعد از ترمیم حقوق معلمان، نسخه شفابخش می دانیم

وزیر سابق آموزش و پرورش خطاب به مسئولان فعلی آموزش و پرورش گفت: مشکلات اول مهر آینده را به عهده مدیران قبل نگذارید. سند تحول بنیادین را متهم نکنید و یا تعداد دانش آموزان کلاس را افزایش ندهید. دانش آموزان را محترمانه تحویل مدارس خصوصی ندهید. اولیاء را ناخواسته بدهکار مدارس خصوصی نکنید. مدارس را دو نوبته نکنید. معلمان را شرکتی نکنید. آیا این آب در شیر ریختن و کم فروشی و گرانفروشی به معلمان و دانش آموزان نیست؟
وی در پایان تأکید کرد: ما اعتقاد به حاکمیتی بودن آموزش و پرورش داریم و آموزش و پرورش را بزرگترین نهاد فرهنگی و مولد سرمایه اجتماعی و عزتمندی معلم را فقط به صورت استخدام رسمی قبول داریم و نظام رتبه بندی را بعد از ترمیم حقوق آنها، نسخه شفا بخش می دانیم زیرا این موارد در سیاستهای کلی رهبر معظم انقلاب و سند تحول آمده است و همه ما موظف به اجرای آن هستیم.

نظرات مخاطبان 0 58

  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۱:۰۸معلم 13 32

    تو بودی چه گلی سر ما معلم ها زدی آخه حاجی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۶علی 7 21

    در شهر دهدشت 12نفر از خمتگزاران مدارس را تبدیل وضعیت نمودند وابلاغ دوره ابتدایی برایشان صادر گردید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۵علی 10 34

    شما را هم دیدیم تو از فانی بدتر بودی و ایشون از شما بدتر
    
    زیرا ادم عاقل فهمیده وزیر اموزش و پرورش نمی شود
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۶ 14 17

    سلام احسنت
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۹امید 25 18

    فقط باید گفت:درود بر حاجی بابایی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۳ 2 51

    خدا از سر مجلس و روحاني نگذره با اين وزيري كه بزاي اموزش وپرورش تعيين كردند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۳:۵۸فرهنگی 5 25

    دست مریزاد واقعا لذت بردم حالا وزیر فعلی بجای فرافکنی پاسخ گوباشند هرچند که بعید میدونم آخه بنده خدا روزه سکوت گرفته اند وعقاب شکستن روزه رو همه میدونن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۱معلم 18 24

    شماخودت بزرگ ترین خیانت رابه آموزش وپرورش کرده ای!هرچه پیش دبستانی وآموزشیارنهضت و...راجذب کردیدوآموزش وپرورش راویرانه نمودید.توازمنزلت معلم صحبت نکن که عامل خیلی از بی حرمتی هابه معلم تو بودی ودردادگاه عدل الهی باید جوابگوباشی.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۴:۵۶ناشناس 20 17

    درود بر شرف شما 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۴:۵۸نااشنا 22 20

    حاجی بابایی عزیز دوستت دارم.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۸فرهنگی 0 50

     حق فرهنگیان این است که اقای حاجی بابایی در یک مناظره دو ساعته از رسانه ملی با وزیر اموزش و پرورش مسائل را غربال کنن ... کاش این امر فراهم میشد 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۴۱فرهنگی 10 24

    باسلام واحترام وتقدیرازمقام سابق وزارت آموزش وپرورش جناب آقای حاج بابایی که بخشی ازفرافکنی وناتوانی های آقای فانی ومجموعه کم کارش راروشن کردند.به عنوان یک ایرانی با اعتقادراسخ مثل میلیونها ایرانی که این اعتقادرادارندبدون تعارف وازروی وجدان وانصاف می گویم :هیچ دولتی ماننددولت احمدی نژادوهیچ وزیری مانند حاج بابایی به این مملکت خدمت نکرده است هرکس بخواهدباسیاه نمایی وفرافکنی ازقدراین بزرگواران بکاهد؛ یقیناً آبروی خودرابرده است زیراعقل وذکاوت مردم را نمی شودبا یاوه گویی گمراه کرد.اگرمردکاروهنرهستیدشمایک کاربرجسته ای نشان دهیدکه برای مردم ومملکت انجام داده اید.طرح وبرنامه ندارندوباخیالبافی وشیروخط انداختن یک چیزی می گویندبعددراجراش توی گل می مانند.آقاجان ازقدیم گفتندکارهربزنیست خرمن کوفتن ...به امیدروزی که دوباره خادمان حقیقی ملت سررشته اموررابدست بگیرند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۰۹رستمی 8 27

    حداقل درزمان اقای حاج بابایی سالی دوباربه عناوین مختلف برای معلمین حکم افزایش حقوق می زدند.اونگذاشت مقرری ماه اول ازمعلمان کسرشود.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۲:۳۱محمد رضا 2 7

    آقای حاج بابای با توجه به این که بعضی از کارها تان خیلی خوب بود ولی نواقصی هم داشتید و الان هم همین طور است شما در کار هایتان شتاب زده عمل کردید و گرنه می توانستی موفق تر باش آوردن پایه ششم باید سال نود و شش اجرا می شد واین با عث شد دانش آموزان و معلمان دچار مشکلاتی شوند ،نبود امکانات کافی ،کتاب ریا ضی خیلی در سطح بالا 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۲:۳۶سیدحمید 10 3

    مجتمع های آموزشی روستایی یکی از ارزنده ترین اقدامات جهت بهبود روند کاری مدارس مناطق محروم است اما اینک زمزمه ی برچیده شدن مجتمع هاست حال آنکه بسیاری از مسائل مانند امور مربوط به ثبت نام دانش آموزان - امتحانات - مالی مدارس به مجتمع محول گردیده و کار را هم بسیار آسان نموده و هم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ی ادارات گردیده . لذا با توجه به عدم برخورداری روستاهها از امکانات و سرویس اینترنت که لازمه ی امور فوق است . وجود مجتمع های روستایی برای ادارت آموزش و پرورش بسیار ثمر بخش و مفید خواهد بود و حذف آنها به منزله ی بی نظمی و اتلاف منابع است . با سپاس
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۲:۴۱امید 2 5

    دردولت قبل وبراساس نقشه وسیاست اشتباه وخاص درشهرستان دشتستان (برازجان)هم تعدادزیادی ازنیروهای خدماتی ونهضت سوادآموزی دریغ ازدیدن آموزش لازم سرنوشت آینده سازان این مرزوبوم بدست آنها سپرده شده است!!! 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۰۰رستم 12 11

    دولت تدبیروامیدداره دارن به معلمان ودانش آموزان خیانت میکنن.حاجی بابایی بهترین وزیردوره احمدی نژاد بود
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۱۶معلم 10 14

    درود بر حاجی بابایی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۳۸صادق 11 9

    حاجی بابایی واقعا دوستت داریم ... عزیز و سربلند باشی ...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۴۳معلم 11 9

    آقای حاجی بابایی شما انکار می کنید که  همکاران خدماتی را طی طرح مهر آفرین به کلاس فرستادید ؟ شما انکار می کنید که انبار مدارس را خالی کردید تا کلاس ششم ایجاد شود ؟ عجب اعتماد به نفسی !!!!!!! 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۴:۱۴معلم 16 6

    توی دوران وزارت خودت ! از معلمین یه پدری درآوردی که تا سی سال خدمت هم نمی تونن ! رو پاشون بایستن !!!
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۴:۱۵mohajery 5 7

    دست مریزاد واقعا لذت بردم حالا وزیر فعلی بجای فرافکنی پاسخ گوباشند هرچند که بعید میدونم آخه بنده خدا روزه سکوت گرفته اند وعقاب شکستن روزه رو همه میدونن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۴:۱۶درداشنا 13 7

    به نظر من اقای حاجی بابایی فقط توجیه اشتباهات گذشته میکنند طرح شنای پایه سون پایه ششم وتعطیلی 5 شنبه ها استخدام های بی قانون همگی گناهان نابخشودنی است 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۴:۴۰حسام 8 3

    بابا بس کنیدسر دادن شعار تو این استخدام های 10ساله بی سوادی دربین قشر معلمان بیداد میکنه من به امام زمان قسم این شده کابوسم که پسرم بفرستم کدوم مدرسه که معلمش یه نهضتی .حق تدریس .راننده که استخدام رسمی اموزش و پرورش شده اند نباشه نیروی خوب را تربیت معلم تحویل میداد نه نهضت و نیروهای مسلح وزرای دوره احمدی نزاد و روحانی در امو.ش و پرورش هم به بچه های مردم و هم به معلمان خیانت کردندح
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۵:۰۱چالدران 3 18

    ار همکاران عزیز فرهنگی رعایت انصاف مورد انتظار است.پرکارتر و پربرنامه تر از حاجی بابایی را آموزش و پرورش به خود ندیده.یادمان باشد مرد اول کابینه ایشون بودند ولی حالا وزیرمان شاگرد اول انضباط در کابینه را به یدک می کشند. یادمان باشد در زمان دکتر جاجی بابایی بیمه طلایی با آن قابلیت منحصر بفرد اجرایی شد،یادمان باشد بیشترین افزایش حقوق که غبطه دیگر کارمندان را بر می انگیخت در زمان ایشان اتفاق افتاد و خیلی از اتفاقات نادر که در این مقال نگنجد.در عوض هیچ معلمی با سابقه بیش از 20سال چنین تحقیر و ذلتی را نه تجربه کرده و نه در داستانها خوانده است.مردان بزرگ توانایی کارهای بزرگ را دارندو کهتران عاری از این توانایی باشند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۹:۰۳مدیر 4 1

    جناب وزیر این حرفا رو باید وقتی می بودی عملی میکردی .درسته همه ی فرمایشات بی جا نیست اما رابطه بیداد میکنه فرزند من با کلی درس خوندن حتی نتونست جای من که در محرومترین مناطق تدریس و مدیریت میکردم و به قول شما ایثار میکردم استخدام بشه .بعد عمری هنوز دنبال احترام لگد مال شده ایم . چرا توی ادارات آموزش و پرورش ما هنوز تمام کادرفک و فامیل اند و شده خانوادگی ........ بسه بابا دیگه 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۹:۳۹هادی/معلم بازنشسته 4 4

    با اینکه ازدولت قبل دل خوشی نداشتیم اما خوشحال بودیم که اقای حاج بابائی وزیر آ.پ بود واصولی کار میکرد ومدافع واقعی معلمین بود ایشان در مجلس هم که حضور مایه دلگرمی معلمین بود .اگرتلاشهای اقایان حاج بابایی و نجفی نبود آ.پ وضعیت اسفناکتری داشت  
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۹:۴۶ایران 4 3

    آقای حاج بابایی یعنی چی که شما اشتباه کردید یکی دیگه بیاد درست کنه اینقدر نیروی خدماتی ونهضت وخانم ریختی درآموزش وپرورش کی میتونه جمع کنه.یادتون رفته کی تربیت معلما رو جمع کرد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۰:۰۷جعفر 2 4

    سلام بر حاجی بابایی عزیز
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۰:۰۹علی 5 1

    اقای حاجی بابایی می خوای رای جمع کنی برای مجلس
    اما اگر مردی پاسخگوی مشکلاتی باش برای اموزش و پرورش ایجاد کردی
    1 -استخدام بی ضابطه
    2- 27000 استخدام معلم چینی
    3 - ایجاد مجتمع فقط برای یک عده که مدیرش بودن سود داشت و اما یک چیز بیهوده بود
    4- چرا یک عده از بدو تولد مدیر یا معاون هستند اینها چرا به کلاس نمی رند ایا توانایش را دارند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۰:۱۶مشهد 2 2

    سلام وخسته نباشیدبه وزیرولایی وپرتلاش بعدازنقلاب جناب حاجی بابایی همیشه درذهنها خواهی ماند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۰:۱۷حسین 3 4

    جدا باید از زحمات مدبرانه حاجی بابایی توانمند و مسلط بر آموزش وپرورش تشکر کرد بله عاقبت وزارتی آموزشی وپرورشی که وزارت کشور برایش مدیر تعیین کند بهتر ازین نخواهد بود خدا عاقبت معلمین را با نگرشهای فعلی به آموزش وپرورش بخیر کند  
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۰:۴۸فرهنگی 1 4

    درود برحاج بابایی که حقوق ازدست رفته خیلی ها درزمان وزارت ایشان برگردانده شد قذر عافیت را کسی می داند که به مصیبت گرفتار نشود ذرود براحمدی نژاد با این انتخاب شایسته یاد ان روزها به خیر
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۱:۱۴علایی 2 4

    درود بر حاجی بابایی 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۲:۰۶فرهنگی 2 3

    به تازگی اعلام شده معلمین برای 12 ساعت ضمن خدمت باید 8هزار تومان پرداخت کنن! با این وضعی که پیش میره باید بابت سر کلاس رفتن وتدریس هم معلم باید دردولت وامید 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۳:۰۵ی.ب 2 2

    جناب حاج بابایی،آن هزارودویست نفرسرایدار را که شما معلم اول ابتدایی کردی چه شدند؟معاونین شما زمان مدیریت در یک دبیرستان وامانده بودند ولی توسط شما تا معاونت وزیر رسیدندآنها چه؟برخی از مدیران کل و مدیران مناطق شما توانایی جمع و جورکردن خانواده خود را نداشتند چه رسد به مدیریت اداره.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۳:۴۴معلم بوشهر 2 3

    حقوق خودشان با مزایای میلیونی دریافت می کنند ولی جیب آقایان و اطرافیانشان بلند و سیری ناپذیر است.مگر ما حدیث از مولا نداریم که مفسدین در امور مسلمین بایستی رسوا گردیده و در شهر راهشان ندهیم .چرا حکومت ما هنوز مفسد اقتصادی (آقازاده)مشهور مملکت هنوز با مخفف م.ه نام می برند . اگر من بودم به همین شیوه باهام رفتار می شد خدا از سر تقصیرات کم کاران حکومت نگذرد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۰۰:۱۱رضا 2 2

    آقای حاجی بابایی  
    
    فانی وزیر است شما دوستدار ملت و ایران وشهدا  بودید نه وزیر
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۰۰:۴۲ 1 2

    یک کلام 
    حاجی بابایی دوستت دارم 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۰۲:۲۰پیشگوی 1 5

    دولت تدبیر و بی تدبیر از معلمان رای نخواهد آورد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۰۸:۳۹معلم 1 4

    حاجی بابایی دوستت داریم. از طرف اکثر معلمان ایران واقعا" لایق بودی.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۷رضا 1 1

    باسمه تعالی
    باسپاس فراوان از جناب آقای دکترحاج بابایی و زحمات حضرتعالی دردوران وزارت، ازاینکه هنوزهم بفکرمعلمان، دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت هستیدودغدغه آن شمارارنج می دهد بی نهایت سپاسگزارم . پایدارباشیدوبرقرار
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۲:۱۹فرهنگی 0 0

    اولا چرا به وضعیت معیشتی معلمان رسیدگی نمی شود مگر چه گناهی کرده اند حاجی بابایی هنوز شما و امثال شما نتونستید این دغدغه معلمان را حل کنید لطفا چاره ای بیاندیشید تامعلمان بدون دغدغه به کارشون برسن وبازدهی خوبی راشاهد باشید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۲:۲۶حسین زاده عشق اباد طبس 0 0

    ظلم بزرگ این بود که پایه ششم را به مدارس چند پایه اضافه کردید بدون در نظر گرفتن هیچ امتیازی برای معلم چند پایه.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۶ 1 1

    حاجی جون دوست داریم  به خاطر خدا یه مرد از حق فرهنگیان دلسوز دفاع کرد خواهشا پیگیر معیشت این قشر زحمت کش باشین باتشکر   درضمن مافرهنگیان وزیر شجاع وباکفایت می خواهیم مثل خودت
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۴:۲۲معلم 0 0

    البته جناب جاج بابایی خودشون میدونن چه گلی زدن و صداش کی در میاد  یاد اون بخیر گفتن چکار میکنی گفت دارم ساز میزم چرا صداش در نمی یاد گفت صداش صبح در می اد می شنوی 
    یادت بخیر هیچ کارت در دروره وزارت کارشناسی نبود هیچ کدام شما هم مث ریس تان گفتید ما همه چی دانیم 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۴:۴۲معلم 1 0

    آقای حاجی شما هم بایدشکرگذارباشید.ازاین جهت که می تونیدتواین جوبازحرفتون رابزنید.والاتوی دوران شما که کسی مجال نفس کشیدن رانداشت.خودتون بهترمی دونیدکه این طرح 6-3-3 همان طرحی است که تاقبل ازسال 1350درآموزش وپرورش اجرامی شدودرآن سال به دلیل عیوب زیادی که داشت کنارگذاشته شد.خواهشمنداست سری به مدارکتون   بزنیدخواهیددیدکه دیپلم خودتون هم براساس نظام 6-3-3 صادرشده است
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۵:۱۷دبیر 1 0

     بوی گلی که بر سر معلمان زدی هنوز به مشام می رسد پس بهتر ه سکوت کنی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۵:۴۰فرهنگی 0 2

    باسمه تعالی
    آقای روحانی آقای نجفی رو  به مجلس معرفی کرد ولی 
    متاسفانه بخاطر یک رای حذف شد. 
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۷:۲۳فرهنگی 1 2

    آخه جناب حاجی بابایی تو نبودی که مجتمعهای بی خاصیت آموزشی وپرورشی راگذاشتی با مدیرانی که هیچ کاری نمی کردند واصرار بربودنشان می کردی؟ تونبودی درماه مبارک رمضان با این دعوتی های مسخره به حرمت معلمان بی حرمتی کردی؟ آخه چه ابتکار وخاصیتی برای معلمان داشتی؟ ناسلامتی خودت ازجنس معلمان بودی 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۸:۲۸طاها 1 2

    در لرستان صدها آشپز ونیروی خدماتی سال گذشته تبدیل وضعیت شدند وابلاغ ابتدایی گرفتند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۱:۰۱محسن 0 0

    اقاي حاجي همتون سروته يك كرباسيداين وزيرنيزمعاون شمابودشماچه گلي به سرمازديدكه اين يكي بزندهركدامتان فقط به فكرطي كردن دوره تصدي خودبرمسندوزارت هستيدلطفابه جاي محكوم كردن ديگران به فكرحمايت ازحق وحقوق معلمان كه حقوقشان ربع حقوق يك كارمندتازه استخدام سايروزارتخانه هانيست .
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۱:۴۶علی 0 0

    برا این حرفا خیلی دیره حاجی ولی بازم دمت گرم بی نتیجه نیست
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۳:۲۷میرزا قلندر 0 0

    بنده با توجه به اینکه در جریان امر بودم که آقای حاج بابایی به شدت از اینکه معلم ها شرکتی باشند و از این دست امور ناراضی بود و خودش هم اجازه این کارها رو نداد؛ بنابراین به نظرم استیضاح آقای فانی و معرفی آقای حاج بابایی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی آ.پ یکی از بهترین راه حل هاست. اعتقاد دارم در وحله اول آقای دکتر نجفی و در وحله دوم آقای حاج بابایی بهترین گزینه برای مرتفع نمودن مشکلات این وزارتخانه هستند. آقای فانی شایستگی این وزارتخانه رو نداره. وزیر باید جربزه داشته باشه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۳:۴۸ازاد 0 1

    بين بدو بدتر من نظرات حاجي بابايي روقبول دارم.به هرسياستي كه اومده جلو برامن تاثيري نداره دوره ي اقاي فاني بدترين دوران اهانت وتحقيرمعلمين بوده وبدترهم ميشه تايه وزيركارامد ورييس جمهوربادانش ومجلس قوي واردشه كه توتصميمات عجله نكنن وكارشناسي وتجربه بالا داشته باشن وحق معلم وبدن خارج ازهرسياست ورابطه وضابطه بدن.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۵:۲۱ 0 1

    حاج بابایی وفانی دعوا نکنین ما از هیچ کدوم راضی نیستیم ما از معلمان خود حرمت بزرگتر ها وحفظ ارزش ها رو آموختیم آقایان اگر ارزش معلم شکسته شود دیگر ارزش وحرمتی نخواهد ماندشماها با خوش رقصی برای دولتها تون معلم را قربانی کر دید این نتیجه ای جز افزایش بزهکاری درجامعه کمرنگ شدن ارزش ها نخواهد داشت!!!!!!!!!
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۸:۰۸فرهنگی در استانه باز نشتگی 0 0

    اقای حاج بابایی این سمت معاون اجرایی که در زمان شما درست شد یک مشکل به مشکلات اموزش وپرورش اضافه کرد ویک مشت خدمتگذار سرایدار معلمهای که از چرخاندن یک کلاس عاجز هستند شدهاند معاون اجرایی ومدیران ورییس های ادارات برای انتخاب این افراد توقعات غیر از وظیفه اصلی شان دارند وانها هم ناتوان در انجام این مسولیت وکسانی هم که کارشان وحکمشان این کار است حیران ومشغول کار پیش پا افتاده وگوش شنوایی هم که هیچ وقت نبوده وجالب گرفتن این پست سر قفلی وخیلی شرط وشروط پیدا کرده واکنون یکی از پر حاشیه ترین ومسیله دار ترین معاونت های این وزارت خانه شده بقیه طرحها دوره شما هم به همین منوال از چی دفاع می کنید ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۷ 0 0

    سری به ادارت دیگه از جمله ادارات اوقاف و امور خیریه بزنین ببینین چه بلایی دارن سر کارمندانشون میارن...... فقط ظلم و ناحقی در حق کارمندان ولی اونایی که پارتی دارن راحتن
                                

نظر شما