شناسهٔ خبر: 95522 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نقوی‌حسینی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده»:

طرح رتبه بندی معلمان، به دنیا نیامده از سوی دولت سقط شد! / هزینه دانشکده های اضافی تربیت معلم از جیب معلمان پرداخت می‌شود

سیدحسین نقوی حسینی431 رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفتگوی تفصیلی با «نماینده» به بیان دلایل مطلوب نبودن وضع معیشت فرهنگیان و دلایل لزوم تحول در آموزش‌وپرورش پرداخت و طرح پیشنهادی مجلس برای بهبود وضعیت معیشت معلمان را تشریح کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نمایندگی مجلس را یک امر اعتباری تلقی می‌کند و اصالت خود را همان ۲۷ سال معلمی می‌داند؛ یکی از معدود معلمانی است که در تمامی مقاطع تحصیلی تدریس کرده است و حتی باوجوداینکه از ابتدای مجلس هشتم نماینده مجلس است هنوز ارتباط نزدیکش با معلمان و دانش‌آموزان را قطع نکرده است. رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس می‌گوید اشکالات حوزه آموزش‌و‌پرورش را به‌خوبی می‌شناسد، جزئیات آمارهایی که ارائه می‌دهد نیز وجوه تازه‌ای را بر ما آشکار می‌کند که چرا الآن وضع معیشت معلمان مطلوب و قابل‌قبول نیست. اولین سرپرست دانشگاه فرهنگیان ـ که قبلاً با نام مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص) شناخته می‌شد ـ در سطوح مختلف شهرستانی و استانی و وزارتی کار کرده است و تربیت‌معلم را به‌خوبی می‌شناسد.

در هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، ظهر یک روز گرم بهاری در سایت «نماینده» میزبان نماینده مردم ورامین شدیم تا دغدغه‌های خودش و سایر نمایندگان مجلس در حوزه مسائل آموزش‌وپرورش را بشنویم و راهکارهای موجود را برای ما بازگو کند. آنچه می‌خوانید حاصل بخشی از یک نشست صمیمی است که به موضوع فرهنگیان اختصاص داشته است. بخش‌های دیگر این گفتگو را که به وضعیت آب شهرستان ورامین، موضوع طرح جامع صیانت از دستاوردهای هسته‌ای، آمادگی کشور در مقابله با تهدیدهایی همچون داعش اختصاص داشته به‌زودی منتشر می‌کنیم.

 

نماینده: شما رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس هستید و مطمئناً نسبت به مسائل و مشکلات فرهنگیان اشراف دارید. لازمه حل مشکلات این قشر جامعه چیست؟

نقوی‌حسینی:‌ ما در آموزش‌وپرورش دو مشکل عمده داریم که باید حل شود. هر کس و هر دولت و هر جریانی که وزیر است باید این مشکلات را حل کند. اول اینکه نگاه دولت نسبت به آموزش‌وپرورش باید تغییر کند، شعار دادن فایده ندارد. حضرت آقا در اردیبهشت امسال در دیدار با معلمان ـ که من هم به‌عنوان رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس توفیق حضور داشتم ـ به نکته خیلی درستی اشاره فرمودند و آن هم این بود که این سرمایه‌گذاری است.

 

دانشمندان هسته‌ای و این نخبه‌ها از کجا آمدند؟ این وزرا و این نمایندگان مجلس از کجا آمدند؟
این نگرش که آموزش‌وپرورش مصرفی است و تولید ندارد، غلط است.

مقام معظم رهبری یک‌ماه قبل دولت را مخاطب قرار دادند و فرمودند: «دولت باید در این زمینه فکر کند و اقدام کند» من اینجا می‌خواهم گلایه کنم که در پی موضع شفاف ایشان، دولت هنوز هیچ قدمی برنداشته است و ما تا الآن نه فکر و نه اقدامی ندیده‌ایم.این نگرش که آموزش‌وپرورش مصرفی است و تولید ندارد، غلط است. این نگاه باید عوض شود. اگر ما با این نگاه آموزش‌وپرورش را ببینیم که داریم برای نسل آینده، برای آینده کشور سرمایه‌گذاری می‌کنید، آن‌وقت همه پول می‌گذارند و کمک می‌کنند. الآن متأسفانه اینطور نگاه نمی‌شود. من با دولت‌ها هم کاری ندارم، هر دولتی نگاهش همین است که از آموزش‌وپرورش چیزی بیرون نمی‌آید و فقط هزینه می‌شود. خب اگر فقط هزینه می‌کنید این دانشمندان هسته‌ای و این نخبه‌ها از کجا آمدند؟ این وزرا و این نمایندگان مجلس از کجا آمدند؟ من اینجا می‌خواهم گلایه کنم که در پی اعلام مقام معظم رهبری و موضع شفاف ایشان، دولت هنوز هیچ قدمی برنداشته است. ایشان دولت را مخاطب قرار دادند و فرمودند: «دولت باید در این زمینه فکر کند و اقدام کند» ما تا الآن نه فکر و نه اقدامی ندیده‌ایم. یکی از نگرانی‌های فراکسیون فرهنگیان همین است. دولت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری چه برنامه‌ای دارد؟ ایشان که نصیحت نکردند! به دولت ابلاغ کردند. ما هم منتظر اعلام برنامه دولت هستیم.

 

نماینده: مجلس نقشی در این اقدامات دولت دارد؟ لابد بدون قانون‌گذاری در مجلس کار اساسی نمی‌شود انجام داد.

نقوی‌حسینی:‌ مجلس اعلام کرده و می‌کند که دولت هر برنامه‌ای بدهد حمایت خواهد کرد، ولی چون دخل‌وخرج در اختیار دولت است، این دولت است که باید پا پیش بگذارد.

 

دولت برای دانش‌آموزی که به کلاس‌های روستای جوادآباد می‌رود سالانه ۵۰۰ هزار تومان هم هزینه نمی‌کند،
پس این ۱.۵ میلیون تومان کجا می‌رود؟

نکته دوم این است که در خود آموزش‌وپرورش باید یک تحول اتفاق بیفتد. ما یک جوال‌دوز که به کسی می‌زنیم باید یک سوزن هم به خودمان بزنیم. آموزش‌وپرورش اشکالات اساسی دارد. الآن یک اشکال را من عرض می‌کنم.

ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم، ۲۶ هزار میلیارد تومان هم اعتبارمان است. این یعنی ما برای هر دانش‌آموز ۲ میلیون تومان خرج می‌کنیم. قوی‌ترین مدارس غیرانتفاعی تهران که برنامه‌های تقویتی و پرورشی‌شان در اوج است، مگر بیش از ۲ میلیون تومان می‌گیرند؟ پس معلوم است که در آموزش‌وپرورش اشکال وجود دارد. دولت برای دانش‌آموزی که در کلاس‌های درس روستای جوادآباد سر کلاس می‌رود سالانه ۵۰۰ هزار تومان هم هزینه نمی‌کند. پس این ۱.۵ میلیون تومان کجا می‌رود؟ گیر ما اینجاست. در آموزش‌وپرورش باید تحول اتفاق بیفتد.

 

به گفته مسئولین وزارتخانه ما فقط در تهران ۳۵ هزار معلم مازاد داریم،
اینها از حقوق بقیه معلم‌ها دریافت می‌کنند و در واقع از جیب بقیه می‌گیرند.

اخیراً آقای وزیر گفتند می‌خواهیم ۵ هزار نفر را جذب کنیم. دستگاهی که با آمارهای متفاوت حداقل چند صد هزار نیروی مازاد دارد، می‌خواهد نیرو جذب کند!ما یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرهنگی داریم، اگر این عدد را بر ۱۳ میلیون دانش‌آموز تقسیم کنید متوجه می‌شوید که این‌طوری نمی‌شود آموزش‌وپرورش را اداره کرد. به گفته خود مسئولین وزارتخانه ما در شهر تهران ۳۵ هزار نفر مازاد داریم. کدام دستگاه در این مملکت نیروی مازاد دارد؟ یعنی ۳۵ هزار نفر معلم از حقوق بقیه معلم‌ها دریافت می‌کنند و از جیب بقیه می‌گیرند. این وضعیت ادامه پیدا کند شما هر میزان اعتبار را افزایش بدهید باز هم مشکل حل نمی‌شود.

اخیراً هم آقای وزیر گفتند می‌خواهیم ۵ هزار نفر را جذب کنیم. دستگاهی که با آمارهای متفاوت حداقل چند صد هزار نیروی مازاد دارد، می‌خواهد نیرو جذب کند. این چه توجیهی دارد؟ آنها باید بروند مازاد را برنامه‌ریزی کنند. گیر آموزش‌وپرورش اینجاست!

 

ما باید در کل کشور ۶۲ پردیس تربیت‌معلم داشته باشیم و تا الآن حتی یک پردیس از ۱۱۴ پردیس را هم جمع نکردند!
تمام هزینه این پردیس‌ها الآن از جیب معلمان پرداخت می‌شود!

مرکز تربیت‌معلم شهید باهنر تهران، حدود ۳ هکتار زمین، ۲ هزار متر زیربنا و ۷۰ نفر پرسنل، فقط ۱۰۰ دانشجو را تربیت می‌کند. این اصلاً اقتصادی نیست. بااین‌وجود ما ۸ مرکز مشابه این مورد فقط در تهران داریم.ما در قانون بودجه، الآن سه سال است که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهیم که املاک، مستغلات و امکانات خودشان را یا تبدیل به احسن کنند یا تجاری‌سازی کنند و یا بفروشند. عملکرد آموزش‌وپرورش در این زمینه صفر است بروند ببینند وزارت نفت و مخابرات که صفر نیست چکار کردند! به‌عنوان مثال مرکز تربیت‌معلم شهید باهنر تهران، حدود ۳ هکتار زمین، ۲ هزار متر زیربنا و ۷۰ نفر پرسنل، فقط ۱۰۰ دانشجو را تربیت می‌کند. این اصلاً اقتصادی نیست. پول آب و برق و گاز و نگهداری ساختمان را هم که حساب کنیم خیلی زیاد می‌شود. بااین‌وجود ما ۸ مرکز مشابه این مورد فقط در تهران داریم، درحالی‌که یک پردیس کافی است. من وقتی مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) بودم در شورای عالی آموزش‌وپرورش مصوب شد که در هر استان یک پردیس دختران و یک پردیس پسران داشته باشند، در مجموع ۳۱ استان است که کلاً ۶۲ پردیس در سراسر کشور باید باشد. تا الآن حتی یک پردیس از ۱۱۴ پردیس را هم جمع نکردند! این ۱۱۴ پردیس پرسنل دارد، هزینه‌های آب و برق و نگهداری دارد. تمام هزینه این پردیس‌ها الآن از جیب معلم‌ها پرداخت می‌شود. انصافاً شرکت نفت اگر ۳ هکتار زمین سر چهارراه ولیعصر تهران داشته باشد، پرسنلش بیمه دندان نمی‌شوند؟

درمجموع ما باید برای حل مشکل آموزش‌وپرورش دو کار انجام بدهیم: اول اینکه نگاه دولت باید عوض شود. دولت باید بداند که هر چه پول بگذارد سرمایه‌گذاری است. دوم اینکه خود آموزش‌وپرورش اقتصادش را دچار یک تحول کند و الّا اگر همه پول نفت را هم در شکم آموزش‌وپرورش بریزند مشکل حل نمی‌شود.

 

تا الآن می‌گفتیم برخی معلم‌ها شغل دوم دارند، حالا باید بگوییم معلمی شغل دومشان شده است.

الآن فرهنگیان با بدترین وضع معیشتی روبرو هستند. معلم که نمی‌تواند برود کار دیگری انجام بدهد، نمی‌تواند دلالی کند؛ البته ممکن است برخی معلمان سراغ کار دوم هم بروند، کسی که حداکثر یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد و حتی در دورترین نقاط باید ۸۰۰ هزار تومانش را هم برای اجاره خانه بدهد، چطور می‌تواند زندگی کند؟

من همین الآن که نماینده مجلس هستم، هفته‌ای به دو مدرسه سر می‌زنم. اول با دانش‌آموزان صحبت می‌کنم، بعدش هم پای درد دل معلمان می‌نشینم و همه مطالبشان را گوش می‌دهم. من در متن جامعه فرهنگیان حضور دارم و از دور شعار نمی‌دهم. معلم‌ها الآن انگیزه ندارند، معلمی در حال تبدیل‌شدن به شغل دوم است. تا الآن می‌گفتیم برخی معلم‌ها شغل دوم دارند، حالا باید بگوییم معلمی شغل دومشان شده است. البته او چاره‌ای ندارد و مانند من و شما هزینه دارد، چون شرایط آموزش‌وپرورش خیلی بد است.

** رتبه‌بندی به دنیا نیامده سقط شد **

وقتی گفتند رتبه‌بندی تصویب شد ما گفتیم این خیلی خوب است و آنچه منتظرش بودیم اتفاق افتاد. بعد دیدیم این لایحه نیست! فهمیدیم دولت سر و ته‌اش را زده و یک شیر بی‌یال و کوپال را به نام رتبه‌بندی به آموزش‌وپرورش ابلاغ کردند.مجلس طرح رتبه‌بندی را پیشنهاد کرد، منتها در شورای نگهبان به بن‌بست اصل ۷۵ قانون اساسی برخورد کردیم. چون دخل‌وخرج کشور دست دولت است ما نمی‌توانستیم برای دولت هزینه درست کنیم. اینجا بود که قرار شد دولت لایحه بدهد و به وزیر گفتیم لایحه رتبه‌بندی را بیاورد. چهار ماه مانده به پایان سال ۹۳ قول داد و گفت «رتبه‌بندی را در دولت لایحه می‌کنیم و به مجلس می‌آوریم.» سه بار هم از تلویزیون مصاحبه کرد و همین را گفت که آخر اسفند لایحه رتبه‌بندی را به مجلس می‌آوریم. ما یک‌دفعه شنیدیم ۲۷ اسفندماه هیئت دولت «رتبه‌بندی معلمان» را تصویب کرد، اما نه لایحه!

وقتی گفتند رتبه‌بندی تصویب شد ما گفتیم این خیلی خوب است و آنچه منتظرش بودیم اتفاق افتاد. بعد دیدیم این لایحه نیست. فهمیدیم دولت سرش را زد، ته‌اش را هم زد، وقتی تبدیل شد به یک شیر بی‌یال و کوپال به نام رتبه‌بندی به آموزش‌وپرورش ابلاغ کردند.

در آن هم شرایط سختی را گذاشتند که اگر معلم‌ها این‌طور شوند، اگر آن‌طور شوند، فلان مقدار به حقوقشان اضافه می‌شود؛ و این‌طور شد که رتبه‌بندی دنیا نیامده سقط شد و چیزی به مجلس نیامد.

 

در طرح ما قرار است یک درصد مالیات از مصرف گرفته شده و صرفاً به حقوق و مزایای معلمان اضافه شود.

جمعی از نمایندگان طرحی را تهیه کرده‌اند که حدود ۱۴۴ نفر هم آن را امضا کردند. زمان ایجاد هسته طرح من حضور فعال داشتم، اما مکتوب شدن و امضا گرفتن طرح زمانی اتفاق افتاد که من در یک مأموریت سفر خارجی بودم. حالا اینجا من این را بگویم که معلم‌ها فکر نکنند من مخالف این طرح بودم ـ الآن در بعضی شبکه‌های اجتماعی انتقاد می‌کنند که چرا رئیس فراکسیون فرهنگیان این طرح را امضا نکرده است، درحالی‌که در همان هفته که من نبودم طرح مکتوب شد و امضاهایش جمع شد. ـ در این طرح قرار شده یک درصد مالیات از مصرف گرفته شود و این صرفاً به تأمین حقوق و مزایای معلمان اضافه شود. این افزایش یک درصدی مالیات ابعادی دارد که باید فضای کشور و تورم و گرانی در نظر گرفته شود.

 

نماینده: الآن این طرح در چه مرحله‌ای است؟

نقوی‌حسینی:‌ این طرح تقدیم هیئت‌رئیسه شده است و اگر به صحن بیاید نمایندگان قاطع رأی خواهند داد. منتها مشکل یک میلیون و صد هزار نفر باید حل شود، وگرنه اگر پنج درصد مالیات هم بگیریم فایده‌ای ندارد.

نظرات مخاطبان 1 35

  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۲:۲۶ 2 12

    اموزش از راه دور بهتره اموزش وپرورش راهم تعطیل کنند فانی هم راحت شود هزینه هم نداره اضافه هم میارن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۳ 1 19

    وضعیت امروز معلم وضعیت فردای جامعه هست
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۳:۲۲کوشکی 2 17

    ما تاحالا فکر میکردیم که نمایندگان مجلس در مورد مشکلات فرهنگیان هیچی نمیدونند نگو که بهتر از خودمون میدونند ولی کاری نمیکنند .وقتی نماینده واقعی مردم نباشی اینجوری میشه جالبه که میدونیم تمام آقایون از رو سکوی فرهنگیان پرت شدن مجلس.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۴:۰۵آتشدل 3 6

    در آمریکا برای تعادل نگه داشتن گندم مازاد آ نرا دریا می ریزند پیشنهاد می کنم معلمین اضافی را به دریا بریزید ! در شهر ما نماینده ما در دوره احمدی نژاد 66 نفر را بدون آزمون استخدام کردند استدلاشان هم این بود که در دوره روحانی جایی برای نمایندگان و روسای دیگر نیست به عواقبش هم فکر نکردند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۴:۳۶مهدی 1 7

    بابا تو هم که شعارمیدی ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۵ 2 30

    جناب نماینده محترم مجلس ازتحقیق وتفحص خود استفاده وتکلیف نیروهای مازاد را روشن کنید ما چه گناهی کردیم که اقایون وزرا دراستخدام معلم سلیقه ای عمل میکنند اگه مازاد داریم یا انتقال بدن به دستگاههای دیگه وبه هیچ وجه استخدام نکنند ودرضمن داخل خود وزارت سازمانها وادارات اپ نیروهای پرت زیادداریم تکلیف همشون مشخص بشه معلمی که باسی وپنج وچهل دانش اموز درکلاس پدرش درمیاد وازاون ورمیانگین دانش اموزی هرفرهنگی میشه یازده ونیم نفر .چرا جلوی این موارد را نمیگیرید؟به خداروزقیامت همتون مسولید اگه تقصیروقصوری داشته باشیدمامعلمان که شماهارونمی بخشیم وداءمانفرین فرزندانمون بدرقه شماهاست ومطمئن باشید اه مظلوم خواهد گرفت 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۴۶ 1 8

    این اقا چند دوره تو مجلس هست و معلمان به این روز افتادن تازه داره شعار میده .. کسی که تو متن اموزش و پرورش بوده و چند دوره هم نماینده هست ... دوره حاجی بابایی و غیره که این داستانهای عقب انداختن فرهنگیان شروع شد و ادامه دار هست چرا فریاد نزده و الان که موقع رای ........
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۵۶فرهنگی 0 15

     از ما که گذشت اما کاش یه روز بیاد که اگر !! از صحبت ها و طرح ها و .... حذف بشه ....
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۶یک فرهنگی 1 10

    این نمایندگان بخاطر انتخابات امسال اینهمه طرفدار معلمان شده اند و گرنه رتبه بندی کیلویی چنده ........... یا یک درصد ...... در طرح رتبه بندی افزایش پایه 128 هزار تومان ، ارشد ها 218 هزار تومان ، و خبره ها 320 هزار تومان و عالی ها 480 هزار تومان حقوقشان افزایش می یابد ...... سایر دستگاهها کمترین 800 هزار تومان بوده است ..... عدالت یعنی این ؟ یا امام زمان بیا بیا بیا 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۱لبو 1 3

     کار اساسی و قانونی را در پیش بگیرید  وگرنه اینا رو ما خودمون هم بلدیم بگیم  بهتر از شما و آپ  وضعش بدتر از ان است که شما بدانید.
    ایا دلسوزی نیست ؟؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۵بازنشسته فرهنگی 1 6

    چه کسی مسبب جذب نیرو به اموزش و پرورش بوده است که آلان این مقدار نیروی مازاد دارید معلم و کارمندی که در آموزش و پرورش زحمت می کشد چه گناهی کرده است که باید چوب اشتباهات برنامه ریزان آموزش و پرورش را بدهند و بگویند که در آموزش و پرورش نیروی مازاد داریم و باید به آنها حقوق به پردازیم چاره ای نداریم که بودجه مصوب را بین همه به نوعی تقسیم کنیم که کار کرده و کارنکرده همه حقوق بگیرند پس کارشناسان آموزش و پرورش چکار می کردند که با این همه برپایی جلسات کارشناسانه این طور نیروی مازاد دارند یکی از وظایف برنامه ریزان و کارشناسان آینده نگری است و باید پیش بینی می کردند که سالانه جمعیت دانش آموزی کم می شود و نیازی به جذب نیرو و ساخت و ساز تحت عنوان مدارس و بریز و بپاش نبوده است و در ضمن متاسفانه دولت تدبیر و امید و مجلسیان هیچ طرح و برنامه ای برای افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی ندارند و منظور شان در بحث و گفتگوها از معلم و فرهنگیان شاغلین فرهنگی هستند و معلمان و فرهنگیان دیروز را به عنوان بازنشستگانی می شناسند که تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری هستند به نظرم سازمان بازنشستگی می بایست منحل گردد و بازنشستگان هر دستگاه دولتی باید زیر مجموعه همان دستگاه باشند تا وظایف هر وزارتخانه ای نسبت به بازنشستگانش فراموش نشود بازنشستگان هر دستگاهی پیشکسوتان آن دستگاه دولتی هستند جوانی خودشان را با کار و خدمت در آن وزارتخانه سپری کردند وقتی پیر شدند سزاوار است آنها را تحویل سالمندان و یا همان بازنشستگی کشوری بدهند؟بازنشستگان نصف شاغلین همتراز حقوق دریافت می کنند که دور از انصاف می باشد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۰حمید 1 17

    نظر آقای تقوی حرف حقی است چرا آموزش و پرورش با وجود 15 هزار نیروی مازاد بازهم 5 هزار نیروی دیگر استخدام می کند بخاطر همین بی تدبیری آقایان وزیر است که می گویند معلمین تعدادشان زیاد است ما نمی توانیم حقوقشان را مانند سایر کارکنان بالا ببریم....
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۷معلم 0 22

    جناب آقای نقوی‌حسینی  خسته نباشید چرا  آقای فانی  را که منع الخیر در آموزش و پرورش است از سر راه برنمی دارید شما نمایندگان مسؤلید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۹فرهنگی 1 3

    به نظر من یکی از دلایل اینکه دولت و مجلس و تصمیم گیرندگان ف در باره افزایش حقوق معلمان تردید دارند اینست که متاسفانه برخی از افراد نالایق با پارتی و رابطه وارد سیستم آموزش و پرورش شده اند. به خصوص در دولت قبل با وجود اینکه ظاهرا استخدام ممنوع بود اما این ممنوعیت شامل مردم عادی بود و ما در هشت سال دولت قبل نیرو های جدیدی را می دیدیم که وارد آموزش و پرورش و دیگر ارگان های دولتی شدند . و معلوم نبود از کدام کانال وارد شدند. شاید باورش برای بعضی ها سخت باشد که برخی از نیرو های موجود در آموزش و پرورش با رابطه و پارتی با کمترین سواد وارد شدند. بازهم با رابطه دیپلم گرفتند و همزمان در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دادند. با گرفتن مدرک ، چون حامی گردن کلفت داشتند پست گرفتند و شدند مدیرو معاون و پست های ستادی را اشغال کردند بدون اینکه صلاحیت داشته با شند. بنابراین به نظر میرسد ابتدا با یک تحقیق و تفحصی در باره برخی از نیروهای آموزش و پرورش و چگونگی ورود آنها و چگونگی ارتقای مدرک آنها صورت گیرد و بعد در باره مسایل دیگر از جمله رتبه بندی و  غیره تصمیم گیری شود.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۲امیر 1 8

    من معلم هستم نیروهای مازاد تهران را بفرستید شهرستان ها یا روستا ها تا مانند من بیچاره که 27 سال در منطقه محروم خدمت می کنم خدمت کنند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۰۶معلم 1 3

    درود وسلام برخدمت گزاران دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران: جناب آقای نقوی از اینکه به فکر معلمان هستید ممنونیم چون این قشر زحمتکشان جامعه هستن.اگر نماينده ای در حق معلمان کوتاهی کند مدیون است
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۰:۵۶از ورامين 1 9

    شما دلواپس راي خودتان هستيد نه معلمان 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۰:۵۶سعید 1 7

    لعنت خدا برهر مسولی یاهر کسی که با ابروی معلمان بازی می کند ماهم به نظر خودمان ابروداریم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۸:۰۱فرهنگی 2 14

    با عرض سلام به حضور آقای تقوی به نظر بنده معاونان پرورشی هم در مدرسه مازاد هستند باید یک فکری هم به آنها کرد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۲۲:۵۳فرهنگی 0 0

    خیلی جالبه حالا که امسال باید مردم توو رای گیری شرکت کنند و این آقایون کاندید دوباره نمایندگی هستن همه شده مشکل گشا و در فکر فرهنگیان. تا حالا کجت بودید آیا این چند سال که از نمایندگیتون گذشت معلمین مشکل نداشتند؟ یه دفعه الان مشکلات خودشونو نشون دادن همه این حرفا و پشتیبانی کردن از معلما برای سرگرم کردن و سرکار گذاشتن ما فرهنگیاس . اینا برای حرفای رهبر در مورد فرهنگیان ارزش قائل نیستن چه برسه به اینکه ما بخوایم اعتراض کنیم . من به شخصه دیگه توو انمتخابات مجلس نه همکاری میکنم نه به اینا رای میدم امیدوارم امسال فرهنگیا توو این امر مشارکت نکنن تا شاید اینا به این قضیه پی ببرن که ما هم جایگتهی داریم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۲۳:۰۵ 1 2

    همه ی وعده و وعیدها الکی است هیچ کاری برای معلمان انجام نمی دهند 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۲۳:۵۸معلم چندپایه 1 1

    به نظربنده تعدادمعاونان مجتمع ها هم نسبت به مسئولیتشان بیشتره طوری که بعضی ازآنهاازبیکارنشستن خسته میشونددرحالی معلم چندپایه مثل آ چارفرانسه کارمی کندبایدیه فکری هم به آنهاکرد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۰۸:۴۸رضا 0 2

    سلام خدمت نماینده محترم: شما در درون آموزش.پ. هستید.ایا دولت محترم به این فکر نیست که اگه کمبود بودجه دارد این همه معاون و...بیکار را در مدارس که اصلا نقشی در تربیت و تدریس ندارند چگونه در مدارس نگه داشته؟تازه با حقوقی که حداقل 400 هزار تومن. هم بیشتر از دبیر زحمت کش کلاسی دریافت میکنند! ایا این یعنی عدالت؟لطفا شما هم توجه داشته باشید که هر مدرسه ای را میتوان با یک مدیر و همکاری سایر معلمان با وی اداره کرد.اما میدانید چقدر نیروهای ستادی(مدیر و معاون اضافی)داریم؟ با دریافتی بالاتر از معلم؟ این یعنی تیشه زدن به ریشه تدریس معلم زحمتکش -گچ خور کلاس درس و دلسردی کار او! لطفا اقدام کنین.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۰۹:۱۰ 0 0

    خوب اگر نیروی مازاد هست بول اونو هم شما بزنید یه جیبتون 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۰:۲۸نعیم 0 3

    من از اولش میدونستم همش(افزایش ورتبه بندی ) دروغه نوبخت مثلا سخن گوی دولته وای به حال بقیه امتحانا تموم شد خیالتون راحت شد ولی مهر باز تو راهه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۱:۴۶معلم 2 4

    معاونان پرورشی یک مورد هم کارمفیدی درمدرسه ندارند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۳:۱۳فرهنگی بلوچ 0 0

    سلام جناب نقوی حرفهایی که زدید را همه ما معلمان خوب میدانیم و با شما کاملا موافقیم! اما چه فایده که کسی به فکر حل این مشکلات نیست؟!؟ ما برای کسانی متاسفیم که پست کلان دولت و مجلس و ...  را در دست داشتند و دارند اما هنوز نفهمیدند که اگر معلمانی امثال ما نبودند الان بیسواد بودند و حتی قادر به نوشتن نام خود نبودند چه برسد به پست و مقام! آقایان دست اندرکار, ما که اجر مادی کفاف زندگی دنیایی  را نمی دهد و اجر معنوی ما را سر پا نگه داشته است و بس! اما در پایان ؛شمایی که تولید آموزش و پرورش هستید و تربیت شده ی همین معلمان ! در پیشگاه پروردگار متعال به خاطر این توهین بزرگ به پدران دوم خود چه جوابی خواهید داد؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۴:۵۸ 0 5

    سلام 
    عزیزان راست میگن آموزش وپرورش نیروی مازاد دارداین معاونین پرورشی واجرایی وآموزشی چه کاری از دستشون برمیاد همه کارها رو معلم انجام میده آقایون اضافه کاریها رودریافت میکنن باید یه فکراساسی بشه .
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۸:۱۱معاون اجرایی آموزش وپرورش مشهد ناحیه 7 0 0

    باعرض سلام وادب : وزیر آموزش وپرورش فقط حاجی بابایی دست مریزاد واقعا بابا بودی برای این قشر مخصوصا برای ما دفتر داران دعای خیر ما بدرقه راهت .فقط  برنامه توصیفی در ابتدایی  کمی مشکل ساز شد 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۸:۳۵فرهنگی 0 0

    اگه بعضی از معاونین پرورشی کارشون رو درست انجام نمی دهند بقیه چه گناهی دارند بابا مشکلات جای دیگه است کدوم معلم توی این شرایط میتونه خوب کارکنه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۲۳:۲۱ایرونی 0 0

    چه کسی مسبب جذب نیرو به اموزش و پرورش بوده است که آلان این مقدار نیروی مازاد دارید معلم و کارمندی که در آموزش و پرورش زحمت می کشد چه گناهی کرده است که باید چوب اشتباهات برنامه ریزان آموزش و پرورش را بدهند و بگویند که در آموزش و پرورش نیروی مازاد داریم و باید به آنها حقوق به پردازیم چاره ای نداریم که بودجه مصوب را بین همه به نوعی تقسیم کنیم که کار کرده و کارنکرده همه حقوق بگیرند پس کارشناسان آموزش و پرورش چکار می کردند که با این همه برپایی جلسات کارشناسانه این طور نیروی مازاد دارند یکی از وظایف برنامه ریزان و کارشناسان آینده نگری است و باید پیش بینی می کردند که سالانه جمعیت دانش آموزی کم می شود و نیازی به جذب نیرو و ساخت و ساز تحت عنوان مدارس و بریز و بپاش نبوده است و در ضمن متاسفانه دولت تدبیر و امید و مجلسیان هیچ طرح و برنامه ای برای افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی ندارند و منظور شان در بحث و گفتگوها از معلم و فرهنگیان شاغلین فرهنگی هستند و معلمان و فرهنگیان دیروز را به عنوان بازنشستگانی می شناسند که تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری هستند به نظرم سازمان بازنشستگی می بایست منحل گردد و بازنشستگان هر دستگاه دولتی باید زیر مجموعه همان دستگاه باشند تا وظایف هر وزارتخانه ای نسبت به بازنشستگانش فراموش نشود بازنشستگان هر دستگاهی پیشکسوتان آن دستگاه دولتی هستند جوانی خودشان را با کار و خدمت در آن وزارتخانه سپری کردند وقتی پیر شدند سزاوار است آنها را تحویل سالمندان و یا همان بازنشستگی کشوری بدهند؟بازنشستگان نصف شاغلین همتراز حقوق دریافت می کنند که دور از انصاف می باشد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۲ ۱۴:۱۰معلم 0 0

    عزیزان دولت اموزش وپرورش را جزءاولویتهای کاری خودقرار نداده 
    وزیر بنده خدا خودش هم درمانده ازبس قول دروغ داد
    کلید در دست خود روحانیست 
     
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۲ ۱۵:۳۴جعفر 0 0

    ای کاش به روحانی رای نمیدادم
    
    دبیری ازشهریار
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۰۱:۱۷فرهنگی 0 0

    اضافه شدن این دو ریال به معلمان شده قصه هزار و یک شب همش دروغ همش دروغ . خدا لعنت کنه اون کسی که آبروی قشر فرهنگی رو میبره. چقدر میخوایم تو بوق و کرنا دروغ تحویل مردم بدید کم کم همه دارن بدبین به همه چیز میشن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۲:۲۴یک فرهنگی 0 0

    موضوع مشکلات بودجه و محدودیت های مالی نیست... اگر دولت بخواد کاری انجام بده تمام ساز و کار در دست خودشه موضوع نخواستنه............. فقط تنها چیزی که باعث میشه هر کسی بیاد و نظر بده سکوت و متانت معلمانه
                                

نظر شما