شناسهٔ خبر: 173791 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

آصفری:

عربستان رفتارهای گذشته خود را جبران کند

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: مردم ایران به عربستان خوشبین نیستند و سعودی ها با تغییر رویه گذشته باید در مسیر بهبود روابط گام بردارند.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری با اشاره به توافق ایران و عربستان و عادی سازی روابط دو کشور گفت: ایران به روابط دو جانبه با عربستان و سایر کشورها قائل است اما عربستان باید متوجه باشد جریان تکفیری به دنبال ایجاد نا امنی و اختلاف بین کشورها است و هر گونه اقدامات تروریستی و دخالت در امور سایر کشورها به نفع منطقه نخواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: عربستان باید برای توسعه جریان توسعه اسلامی در دنیا اقدام کند، جنگ عربستان در یمن همیشه از مواردی بوده که جمهوری اسلامی بارها متذکر شده که باید پایان یابد چرا که به نفع سعودی ها هم نیست لذا اقداماتی که عربستان در یمن انجام داده و باعث شده بسیاری از مردم یمن از بین برود بارها مورد اعتراض ایران بوده است.

وی عنوان کرد: ما علاقه مند به امنیت و آرامش در کشورهای اسلامی هستیم و می خواهیم که عربستان نیز به ایجاد آرامش و امنیت در کشورها همراهی کند. روابط ایران و عربستان می تواند مانند گذشته باشد، به شرطی که عربستان دست از اقداماتی که باعث سوء استفاه جریان صهیونیستی و امپریالست برای نفوذ در کشورهای اسلامی می شود، بردارد.

آصفری با بیان اینکه در برجام خاطره خوبی از عربستان سعودی نداریم، گفت: مقامات سعودی بارها برای برهم زدن برجام گام برداشته اند امیداوریم امروز دولت عربستان متوجه شده باشد که جمهوری اسلامی توانمند و قدرتمند است و در تلاش بوده که از توانمندی خود برای بالابردن امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس استفاده کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: برخی از رفتارهای عربستان سعودی در گذشته باعث شده است ملت ایران به این کشور خوشبین نباشند با اصلاحاتی که سعودی ها انجام می دهند این روند تغییر پیدا می کند. انتظار می رود در مذاکرات آتی بین ایران و عربستان موضوع امنیت کشورها به خصوص یمن  در دستور کار قرار گیرد و سعودی ها نیروهای خود را از یمن خارج کند، در مقابل ایران هم برای برقراری روابط دو جانبه اقتصادی، زیارتی و سیاحتی با عربستان اعلام آمادگی می کند.