شناسهٔ خبر: 173963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اشتراک منافع با عربستان روابط را بهبود می دهد

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: عقلانیت در سیاست خارجی ایجاب می کند با عربستان بر اشتراک منافع سرمایه گذاری کنیم و ارتباط دو سویه برقرار شود.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به بر قراری ارتباط با عربستان با وجود تنش ها و چالش ها در گذشته، گفت: هر کشوری حتی دو کشور کاملا هماهنگ و هم راستا بالاخره ممکن است در مباحثی تعارض منافع داشته باشند در دنیا هیچ کشوری را پیدا نمی کنید که با هم تعارض منافع نداشته باشند، اروپایی ها  با آمریکایی ها نیز در مواردی تعارض منافع دارند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنر سیاست خارجی این است که تعارض منافع را در کنار اشتراک منافع مدیریت کند ما به طور طبیعی با همسایگان مان از جمله عربستان ممکن است در موضوعاتی تعارض منافع داشته باشیم، اینگونه نیست که این تعارض را آنقدر بزرگ کنیم که اشتراک منافع را تحت شعاع قرار دهد، نمی توانیم به خاطر اختلافاتی همه منافع را تحت شعاع قرار داد.

وی بیان کرد: عقلانیت در سیاست خارجی ایجاب می کند هم تعارض منافع و هم اشتراک منافع مان را مدیریت کنیم، عقلانیت در سیاست خارجی ایجاب می کند با عربستان بر اشتراک منافع سرمایه گذاری کنیم و ارتباط دو سویه برقرار شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرایطی که با کشوری اشتراک منافع دارید به راحتی می توانید تعارض منافع را حل کنید، ایران در نظر دارد بر اساس همین اصل با همه کشورهای همسایه، قدرت های منطقه و بین الملل ارتباط خوبی که احترام متقابل حفظ شود، داشته باشیم.

نظر شما