شناسهٔ خبر: 173755 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی‌جهان آبادی:

فضای مثبتی میان ایران و کشورهای همسایه حاکم شده است/ بهبود روابط با کشورهای عربی در آینده‌ای نزدیک

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ضعف آمریکا در حوزه های نفوذش و همچنین نگرش مثبت ایران نسبت به همسایگان موجب شده، فضای مثبتی در روابط میان کشورمان و دیگر همسایگان حاکم شود.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص تمایل برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای مذاکره با ایران، گفت: آمریکایی ها در سیاست خارجی خود چرخشی را ایجاد کرده اند که بر اساس آن می خواهند به سمت صرفه جویی گام بردارند و هزینه گزاف برای برخی همپیمانان منطقه ای خودشان ندهند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر نگرش کاخ سفید موجب شده درک بهتری از ساختار قدرت در خاورمیانه شکل بگیرد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی نیز طی سال های اخیر با انجام اقداماتی تلاش کرد تا روابطش با برخی کشورها مانند عربستان و حتی مصر بهبود یابد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم جایگاه ویژه ای برای همسایگان تعریف شده است، ادامه داد: در واقع نگرش آسیایی و بهره گیری از ظرفیت همسایگان دو مولفه مهم در سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی کشورمان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین به نظر می رسد ضعف آمریکا در حوزه های نفوذش و همچنین نگرش مثبت ایران نسبت به همسایگان موجب شده، فضای مثبتی در روابط میان کشورمان و دیگر همسایگان حاکم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد در صورت بهبود روابط با عربستان، روابط با دیگر کشورها مانند امارات متحده عربی و غیره نیز بهبود خواهد یافت.

نظر شما