شناسهٔ خبر: 173717 - سرویس بین‌الملل
منبع: خانه ملت

سلیمی:

مردم یمن خواستار تشکیل دولت فراگیر ملی هستند/ سازمان ملل زمینه برگزاری گفتگوهای سیاسی را فراهم کند

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس اعتقاد دارد مردم یمن خواستار تشکیل دولت فراگیر ملی هستند از این رو قدرت های فرامنطقه ای باید دست از اعمال فشار بر علیه یمنی ها بردارند تا زمینه برگزاری گفتگوهای سیاسی فراهم شود.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی در خصوص تأکید فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بر تداوم همکاری های ایران در جهت حل بحران این کشور، گفت: امروزه رفع محاصره یمن برای ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور خواسته همه ملت های آزاده است از این رو سازمان های بین المللی برای نشان دادن حسن نیت خود باید آن را محقق کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شاهد بروز فاجعه انسانی در یمن هستیم از این رو پیشبرد صلح در این کشور باید عادلانه و بر اساس گفتگوهای سیاسی فراگیر باشد نه اینکه ائتلاف عربی از ظرفیت مجموعه های بین المللی سوءاستفاده کند تا چهره خودش را تطهیر شود.

وی ادامه داد: بدون شک برقراری آتش بس از دیگر راهکارهای حل بحران یمن محسوب می شود که ائتلاف متجاوز عربی باید به آن پایبند باشد وگرنه تلاش های بین المللی نمی تواند راه بجایی ببرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تحولات در صحنه‌های داخلی و خارجی یمن نشان می دهد سعودی ها به همراه همپیمانانشان باید از این سرزمین خارج شوند از این رو امیدواریم مجموعه های بین المللی این مهم را تسریع ببخشند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان ملل باید زمینه برگزاری مذاکرات سیاسی یمنی را فراهم کند، خاطرنشان کرد: قطعا مردم یمن خواستار تشکیل دولت فراگیر ملی هستند از این رو قدرت های فرامنطقه ای باید دست از اعمال فشار بر علیه یمنی ها بردارند تا زمینه برگزاری گفتگوهای سیاسی فراهم شود.