شناسهٔ خبر: 171370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظری:

ضرورت جلوگیری از فاجعه انسانی در یمن/ سازمان ملل سکوتش را بشکند

علیرضا نظری - خمین رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس اعتقاد دارد سازمان ملل باید به طور جدی به مسئله فاجعه انسانی در یمن بپردازد.

به گزارش «نماینده» علیرضا نظری در رابطه با نقض آتش بس در یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی، گفت: متاسفانه ائتلاف عربی با همراهی برخی کشورهای غربی مانند ایالات متحده آمریکا درصدد نسل کشی در یمن هستند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روزانه شاهد کشتار مردم بی دفاع یمن و یتیم شدن کودکان هستیم، اظهار کرد: این مهم در حالیست که سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی نسبت به رخداد این فاجعه انسانی سکوت کرده اند.

وی ادامه داد: امروزه در یمن مولفه حقوق بشر به طور خاص زیر سوال رفته اما مشاهده می شود که کشورهایی مانند آمریکا که مدعی این امر هستند، اقدامات جنایتکارانه ائتلاف عربی را تایید می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم یمن برای دفاع از آرمان های خود از جانشان می گذرند لذا مشاهده می شود در این راه یک وجب از خاک سرزمینشان را به اشغالگران نداده اند، افزود: در این میان حتی رزمندگان یمنی تواسنته اند ائتلاف متجاوز عربی را دچار آسیب کنند و امروزه بخش هایی از خاک سعودی تحت حملات پهپادی و موشکی یمنی ها قرار گرفته است.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد سازمان ملل باید به طور جدی به مسئله فاجعه انسانی در یمن بپردازد زیرا ائتلاف تجاوزگر عربی برای رهایی از باتلاق یمن دست به هر کار ضد بشری می زند.

نظر شما