شناسهٔ خبر: 173696 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همتی با اشاره به درخواست فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل:

راه حل برون رفت از بحران یمن، خروج متجاوزان و برگزاری گفتگوی یمنی-یمنی است

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سعودی ها تلاش می کنند با بهره گیری از ظرفیت بین المللی و بکارگیری راه حل دیپلماتیک، خودشان را از باتلاق یمن نجات دهند از این رو آمریکایی ها صحبت از ضرورت برگزاری گفتگوی سیاسی می کنند.

به گزارش «نماینده» حسن همتی با اشاره به تأکید فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بر تداوم همکاری های ایران در جهت حل بحران این کشور، گفت: تحولات اخیر صنعا نشان می دهد ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی ها در حال غرق شدن در باتلاق یمنی ها است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع متجاوزان تصور می کردند می توانند طی چندین روز یمن را تصرف کنند اما مبارزه و ایستادگی مردم این کشور موجب شده امروزه شاهد تغییر موازنه قدرت در این کشور باشیم.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که سازمان های بین المللی در مقابل جنایات ائتلاف عربی در یمن سکوت کردند و برخی از آنها نیز صرفا موضع گیری سیاسی انجام دادند که بر خلاف مولفه های حقوق بشری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس امروزه مشاهده می شود سعودی ها تلاش می کنند با بهره گیری از ظرفیت بین المللی و بکارگیری راه حل دیپلماتیک، خودشان را از باتلاق یمن نجات دهند از این رو مشاهده می شود که آمریکایی ها و دیگر همپیمانان آنها صحبت از ضرورت برگزاری مذاکره و گفتگوی سیاسی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی نیز همواره در مجامع بین المللی عنوان کرده راه حل برون رفت از بحران یمن، خروج متجاوزان و برگزاری گفتگوی یمنی-یمنی است زیرا مردم این کشور باید خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

نظر شما