شناسهٔ خبر: 172937 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

نصیرایی:

سفر های استانی آیت الله رئیسی برخلاف گذشته واقعی بوده و به دور از حرکات پوپولیستی است

مجید نصیرایی رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت:سفر های استانی آیت الله رئیسی برخلاف دولت های گذشته واقعی بوده و به دور از حرکات پوپولیستی است که این موضوع زمینه حل مشکلات استان ها را فراهم خواهد آورد.

به گزارش «نماینده» مجید نصیرایی با اشاره به سفر روز جمعه رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی گفت: این سفر از شهرستان طبس آغاز شد و ایشان در این سفر با حضور در بین مردم صحبت‌های آن‌ها را شنید.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی ادامه داد: این اقدام رئیس جمهور بازخورد بسیار مثبتی داشت و بار دیگر امید را در دل مردم استان زنده کرد؛ از این جهت که آن‌ها بعد از گذشت سال‌ها بدون هرگونه فشار و لکنت زبانی توانستند حرف‌هایشان را به بالاترین مقام اجرایی کشور بزنند که این موضوع یکی از اولین و بهترین اثرات سفر استانی رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی بود.

نصیرایی تصریح کرد: این گونه سفرهای استانی به معنای واقعی کلمه موجب دلگرمی و امیدواری مردم می‌شوند بخصوص مناطقی مانند طبس که بیش از ۱۰ سال عالی‌ترین مقام کشور را به خودش ندیده است.

وی ابراز کرد: این‌گونه سفرها ضمن کمک به شناخت واقعی مشکلات موجود در استان‌ها باعث تقویت اعتماد مردم به دولت می‌شود و بر خلاف گذشته مبنای تصمیم گیری‌ها گزارش‌های کاغذی، اعداد و ارقام نخواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان  خراسان جنوبی عنوان کرد: در مشکلاتی مانند مسکن که مردم را مستأصل کرده مسئولان با حضور میدانی باید مشکلات را لمس کنند.  

وی ادامه داد: یکی دیگر از خروجی های مثبت سفر های استانی کمک به تصمیم گیری درست دولتمردان در جلسات ستادی است که زمینه را برای برنامه ریزی دقیق فراهم خواهد کرد.

نصیرایی اظهار کرد: تمام مسئولان کشور در سطوح مختلف مدیریتی،نظارتی،راهبردی باید بخشی از زمان کاری خوشان را به حضور میدانی و مشاهده واقعیت‌ها اختصاص دهند.

وی بیان کرد: یکی از نکات مثبت سفر آیت الله رئیسی به استان خراسان جنوبی حضور در نقاطی مانند تونل معدن زغال سنگ بود که تعجب مردم منطقه را بر انگیخت چون تا به امروز یاد ندارند عالی ترین مقام اجرایی کشور چنین مکانی رفته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این اقدام رئیس جمهور باعث افزایش انگیزه کارگران و مهندسان معدن زغال سنگ استان برای تولید شد.   

وی درباره تفاوت سفرهای استانی دولت سیزدهم با دولت های قبل از  آن گفت: یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها حضور آیت الله رئیسی در کنار مردم بود که باعث شناخت دقیق ایشان از مشکلات استان خراسان جنوبی شد.

نصیرایی عنوان کرد: سفرهای استانی دولت سیزدهم شعاری نیست بلکه نقطه آغازی برای تحول و اصلاح امور جاری است بخصوص اینکه تصمیمات گرفته شده در سطوح بالا پیگیری می شود.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین خصوصیات این سفرها این است که کاملاً بدون تشریفات است و هزینه سنگینی برای دولت ندارد چون مقامات بلند پایه، ساده و بی آلایش در بطن جامعه قرار می‌گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تاکید کرد: با چنین رویکردی مسائل به صورت واقعی و عاری از حرکات پوپولیستی بررسی می‌شوند که این موضوع یکی از تفاوت‌های سفرهای استانی آیت الله رئیسی نسبت به دولت‌های گذشته است.

وی درباره نحوه پیگیری مصوبات سفر استانی دولت سیزدهم به استان خراسان جنوبی گفت: ریاست جمهوری در جلسه اعلام کرد که برای اتمام پروژه‌ها و تحقق وعده‌ها باید زمان بندی ارائه شود.

نصیرایی ادامه داد: در این راستا آیت الله رئیسی دستور تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و فنی برای بررسی ابعاد مشکلات استان خراسان جنوبی صادر کرد تا پس از جمع بندی این کار گروه‌ها زمان بندی برای اجرایی سازی وعده‌ها مشخص شود.