شناسهٔ خبر: 174014 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حضور رئیس جمهور در بین مردم موجب امیدآفرینی می شود/ باید در کنار محرومین برای مناطق محروم تصمیم گرفت

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سفرهای رئیس جمهور و هیئت وزیران پس از یک دوران رخوت مدیریت و عدم تصمیم گیری در میدان و تصمیم گیری در کنار مردم انجام می‌شود که قطعا با توجه به حضور میدانی اثرات مثبت فراوانی خواهد داشت.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور، اظهار داشت: هرچه تصمیم گیری و تصمیم سازی در مرکز باشد، مسئولان از واقعیت‌های زندگی مردم فاصله می‌گیرند.

وی افزود: ممکن است مسئولی تصمیمی را در مرکز برای منطقه یا بخشی از کشور بگیرد که اولویت نباشد اما زمانی که در آن منطقه، شهرستان یا استان حضور و در جریان مشکلات آن شهر قرار می‌گیرند، متوجه می‌شود که آن موضوع اولویت آن بخش نیست؛ تا زمانی که مسئولی بین مردم نیاید متوجه اولویت شهرها و شهرستان‌ها نمی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در کنار مردم باعث امیدآفرینی شده است، گفت: متاسفانه رئیس جمهور در دولت قبل حتی چندین ماه هیئت دولت را به صورت ویدیو کنفرانس اداره می‌کرد و به هیچ جا سفر نمی‌کرد. در تهران هم ترددی نداشت و در جلسات شرکت نمی‌کرد. مردم هم نتیجه مدیریت از راه دور وی  را درک کردند.

یوسفی ادامه داد: سفرهای آقای رئیسی و هیئت وزیران پس از یک دوران رخوت مدیریت و عدم تصمیم گیری در میدان و تصمیم گیری در کنار مردم انجام می‌شود که قطعا با توجه به حضور میدانی اثرات مثبت فراوانی خواهد داشت.

وی با اشاره به دپوی ۵ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات، بیان کرد: اگر مدیری در بنادر حضور می‌یافت و بازدید میدانی می‌کرد خیلی از مشکلات همچون کمبود و گرانی کالاهای مورد نیاز مردم پیش نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: تا مسئولی به استان‌های مختلف سفر نکند و مشکلات منطاق مختلف را بررسی نکند ایران را فقط در تهران و چند استان ببیند، توسعه‌ای که ایجاد می شود یک توسعه نامتوازن است.

نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: البته شرایط اقتصادی کشور شرایط خاصی است که دولت باید با یک مدیریت مناسب منابع را به صورت درست توزیع کند تا توسعه متوازن ایجاد و به مناطق محروم رسیدگی شود.

یوسفی در پایان گفت: البته مسئولان باید تلاش کنند با انباشت مصوبات و وعده‌های غیر علمی موجب نارضایتی مردم نشوند.

نظر شما