شناسهٔ خبر: 172094 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

علیرضابیگی:

فعالیت بیشتر نمایندگان در کمیسیون‌ها سبب تقویت وجهه تقنینی مجلس می‌شود

علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد فعالیت بیشتر نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی سبب تقویت وجهه تقنینی مجلس می‌شود.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی در رابطه با اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: تقویت وجهه تقنینی مجلس به فعالیت بیشتر کمیسیون ها  و صحن علنی باز می گردد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طول دوره های اخیر مجلس، تمرکز بر بعد نظارتی افزایش یافته و منتخبان تلاش می کنند این وظیفه را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس قوانین مختلفی مانند برنامه ششم توسعه را تصویب کرده اما دولت هنوز آنها را اجرایی نکرده و حتی آیین نامه آنها را هم تدوین نکرده است، ادامه داد: در واقع می توان در کمیسیون ها ضعف های قوانین را برطرف کرد تا ضمانت اجرایی آنها نیز به خوبی پیش بینی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه  نقش صحن علنی و کمیسیون های تخصصی امری مهم بشمار می رود اما باید اذعان کرد هر دو بخش باید به صورت مکمل تقویت شوند، افزود: به عبارتی برآیند فعالیت در کمیسیون های تخصصی در جلسات صحن مورد ارزیابی قرار می گیرد لذا هر چقدر در کمیسیون ها زمان بیشتری صرف شود، دقت در تدوین قوانین افزایش یافته و نهایتا جلسات صحن نیز غنی تر می شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد در صحن علنی موضوعات مورد نظر مردم پیگیری می شود و این مهم زمینه ای برای تعامل با جامعه است اما در نشست های کمیسیون با حضور کارشناسان مسائل تخصصی و فنی در راستای تصویب قوانین مورد تبادل نظر قرار می گیرد.