شناسهٔ خبر: 171547 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی تاکید کرد:

فعالیت نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی متوازن شود

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید به توازن در فعالیت نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی دست یابیم زیرا کمیسیون ها موتور محرکه مجلس هستند.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با اشاره به اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های قوه مقننه، گفت: کمیسیون ها موتور محرکه مجلس شورای اسلامی هستند و به عبارتی پشتوانه اصلی طرح‌های و لوایح مطرح شده در صحن علنی بشمار می‌روند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون های تخصصی می توانند نقش محوری بیشتری در امور قوه مقننه داشته باشند، اظهار کرد: بر این اساس نمایندگان قوه مقننه باید به جایگاه و نقش آفرینی کمیسیون ها در راستای پخت و پز طرح ها و لوایح توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه افزایش فعالیت های کمیسیون ها می تواند سبب تدوین قوانین کارآمدتر شود، ادامه داد: گاهی اوقات برخی افراد به جایگاه و نقش ویژه کمیسیون ها باور ندارند و همه انرژی خود را صرف طرح مسائل مدنظرشان در صحن علنی می کنند. در واقع برخی از تذکرات، اخطارها و غیره که در صحن مطرح می شود باید در کمیسیون ها مطرح شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه طبق آیین نامه داخلی برای تصویب قوانین همه موارد باید در صحن علنی مطرح شود لذا در شرایط کنونی محوریت با صحن است، افزود: این مهم در حالیست که همواره گزارش کمیسیون ها در مورد طرح ها و لوایح دارای اهمیت ویژه است.

نوش آبادی گفت: بر این اساس مطابق آیین نامه داخلی مجلس، فعالیت کمیسیون ها نمی تواند جای صحن علنی را بگیرد اما به نظر می رسد باید به توازنی در این عرصه دست یابیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنین موضوعی می تواند سبب طرح موضوعات مدنظر نمایندگان نسبت به طرح ها و لوایح شود.

نظر شما