شناسهٔ خبر: 171852 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

مشکلی برای تامین محصولات استراتژیک وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس ،گفت: در حال حاضر شرایط خرید تضمینی گندم و واردات این محصول استراتژیک برای جبران کمبود تولید نیز مهیا است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین پیگیری های این کمیسیون درباره تامین محصولات استراتژیک به مانند گوشت و گندم، گفت: در حال حاضر تامین محصولات استراتژیک در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست و در اختیار وزارت صنعت است که همین دوگانگی موجب سوء مدیریت ها شده است و این موضوع در کشور متولی مستقیم واحد ندارد.

وی ادامه داد: عدم مدیریت مناسب در بحث تامین محصولات استراتژیک باعث معضلاتی شده است، اگر قانون انتزاع مدیریت شود و اختیارات بازرگانی از وزارت صنعت به وزارت جهاد برگردد می توانیم محصولات استراتژیک را به راحتی تامین کنیم.

نماینده ملایر در مجلس عنوان کرد: درحال حاضر بحث‌هایی درباره کالاهای استراتژیک و تامین آنها مطرح می شود که بخشی از آن درست است که ریشه آن بیشتر بی تدبیری و سوء مدیریت هاست.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر شرایط خرید تضمینی گندم و واردات این محصول استراتژیک برای جبران کمبود تولید نیز مهیا است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.