شناسهٔ خبر: 171755 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یوسفی:

گرانی‌های اخیر کالاهای اساسی سلامت مردم را نشانه رفته است

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی‌های اخیر به قیمت کالاهای اساسی رسیده است بدون شک سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی در مورد رشد قیمت شیر برای کاهش کشتار دام مولد گفت: سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه باید شرایط حال را پیش بینی کرده و برای روزهای آینده تصمیم گیری می‌کردند؛ در طی یکسال اخیر شاهد رشد قیمت کالاهای اساسی و کمبود آنها در بازار بودیم و امروز این گرانی‌ها به شیر و حذف شدن آن  از سفره‌های مردم رسیده است.

وعده‌های بهبود معیشت مردم با اهداف سیاسی ناممکن است

نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانیکه نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شد و به نرخ ارز آزاد در اختیار دامپروران و مرغداران قرار گرفت و برخی با وعده‌های بهبود شرایط معیشت مردم را با اهداف سیاسی و …  به خطر انداخته و برای رسیدن به شرایط مطلوب باید چنین روزهایی را پیش بینی می‌کردند. گرانی‌های اخیر که به کالاهای اساسی رسیده  است بدون شک سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد دپو حدود ۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر هستیم و حتی برای رسیدن به اهداف سیاسی معیشت مردم به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وعده‌های از همین جنس گره زده و ادامه می‌دهند.

دو حالت برای گرانی شیر توصیف می‌شود

عضو کمیسیون عمران در مجلس یادآور شد: در دو حالت کلی می‌توان گرانی اقلام اساسی مثل شیر را توصیف کرد، ابتدا تولید کنندگان در جهت تولید با مشکلات اساسی روبرو هستند و برای جبران این کمبود اقدام به افزایش قیمت کالاهای اساسی می‌کنند. در مرحله بعد نبود حمایت‌های دولتی از تولیدکنندگان منجر به گرانی کالاهای اساسی شده است و در این میان برای وزرا اهمیت ندارد تولیدکنندگان مواد اولیه در تولید مشکل دارند و مردم به عنوان مصرف کنندگان توانایی خرید را ندارند و گاهی برای صرفه جویی و به دست آوردن کالاهای ارزان قیمت صف‌های  عریض و طویل را  تشکیل می‌دهند.عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: سوء مدیریت‌ها تاثیرات کلی داشته است،هر دو طرف تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ضرر می‌کنند، در حال حاضر در گرانی شیر و مرغ هم ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخته شده و شاهد گرانی کالاهای اساسی هستیم. این گرانی کالاهای اساسی از پروتئین گرفته تا شیر یک تهدید غذایی برای مردم است که در سایه سوء مدیریت‌ها شدت گرفته است.

نظر شما