شناسهٔ خبر: 171645 - سرویس فرهنگ
منبع: خانه ملت

بسطامی خبر داد:

اختصاص اعتبار برای پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس تا پایان دولت دوازدهم

بسطامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه، از اختصاص اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس تا پایان موعد کاری این دولت خبر داد.

به گزارش «نماینده» علی اکبر بسطامی با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس بر پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس با توجه به نقش آنان در مقوله تعلیم و تربیت و نظام آموزشی کشور اهتمام دارند، عنوان کرد: با پیگیری این مهم از  ارگان‌های مسئول در تلاش هستیم بخشی از نیازهای رفاهی آنان را برآورده کنیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس، افزود: مقرر شد، ۱۸ هزار میلیارد ریال برای مطالبات معلمان حق التدریس تا پایان عمر دولت دوازدهم تأمین شود.

وی در ادامه به ضرورت تصویب لایحه رتبه بندی معلمان تأکید و تصریح کرد: تصویب این لایحه، موجب افزایش انگیزه و کارایی این قشر خواهد شد و به منظور متناسب سازی پرداخت‌ها بر اساس کیفیت عملکرد معلمان، به صورت جدی پیگیر تصویب این لایحه هستم تا در کوتاه ترین زمان ممکن، با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مطالبه چند ساله و بحق این قشر را برآورده سازیم.

بسطامی، همچنین از عدم اجرای قانون پرداخت فوق العاده مناطق جنگی انتقاد و خواستار اجرایی شدن آن شد و عنوان کرد: پیگیر اجرایی شدن این مهم از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس خواهیم بود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، رسیدگی به وضعیت معلمان را موجب رشد کیفی آموزش در کشور دانست و اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌های مجلس یازدهم شرایط به نفع معلمان تغییر کند.