شناسهٔ خبر: 171646 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحی با تاکید بر هزاران میلیارد اموال رها شده آموزش و پرورش مطرح کرد:

نقدی بر عدم نقد زمین های باارزش بلاتکلیف

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه بسیاری از اموال آموزش و پرورش رها شده و فاقد سند هستند، گفت: در بسیاری از موارد وقتی پرونده زمین‌‎های بلاتکلیف آموزش و پرورش به محاکم قضایی کشیده می‌شود، آموزش و پرورش محکوم می‌شود.

به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی با تأکید بر اینکه ساماندهی حوزه مالی آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: این مسئله باید یکی از اولیت‌های دولت آینده باشد؛ پشتوانه حل تمامی مسائل آموزش و پرورش از جمله ساماندهی نیروی انسانی و حتی اجرای سند تحول به واسطه رتبه بندی فرهنگیان، مسئله مالی است و در این زمینه باید برنامه داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اموال بسیار زیادی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، به نشستی که رئیس مجلس با وزرای ادوار مختلف آموزش و پرورش برگزار کرد، اشاره و عنوان کرد: در این نشست مهم‌ترین مسئله‌ای که به آن پرداخته شد، مسئله بی انضباطی مالی در آموزش و پرورش بود که بخش عمده‌ای از این اموال در آموزش و پروش رها شده و فاقد سند هستند.

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش رقمی معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز است تا این اموال مستند سازی شوند. دیده شده که گاهاً زمین‌هایی به متراژ ۶ یا ۷ هکتار در بهترین نقطه شهر کاملا رها شده است.

فلاحی با یادآوری اینکه بعضاً حتی مدیران آموزش و پرورش استان‌ها نیز از اموال آموزش و پرورش در استان خود مطلع نیستند، گفت: در بسیاری از موارد وقتی پرونده زمین‌‎های بلاتکلیف آموزش و پرورش به محاکم قضایی کشیده می‌شود، آموزش و پرورش محکوم می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند با نقد کردن همین اموال برای خود درآمدزایی کند و بسیاری از برنامه‎‌های مهم در این وزارتخانه از همین طریق دنبال شود، افزود: اگر آموزش و پرورش دارای یک معاونت مالی و حقوقی قوی باشد و بتواند منابع پایداری برای خود تعریف کند، این نهاد مهم می‌تواند بهتر از سایر وزارتخانه‌ها خودش را اداره کند.

نظر شما