شناسهٔ خبر: 171619 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

مطهری با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مطرح کرد؛

غفلت ۸ ساله روحانی برای رفع تحریم ها و ادعای عجیب در مورد قانون اقدام راهبردی

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: قطعا مواضع آقای رئیس جمهور خلاف واقع و غیر منطقی است؛ ضمن اینکه همه مردم هم به اظهارات شاذ رئیس جمهور آگاه هستند.

به گزارش «نماینده» اردشیر مطهری به اظهارات رئیس جمهور درباره قانون اقدام راهبردی مجلس اشاره کرد و گفت: همگان به رفتار و کردار آقای روحانی واقف هستند و با موضع گیری های آبکی که اتخاذ می کند، شهره عام و خاص شده است؛ چرا که از هر ابزار و هر حربه ای برای توجیه ناکارآمدی و عملکرد ضعیف دولت استفاده می کند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس افزود: آقای روحانی در انجام تکالیفش کوتاهی کرده، حالا از قانون اقدام راهبردی گله مند است؟ و باید پرسیده شود که اگر چنین قانونی نبود تکالیف خود را به نحو احسن انجام می داد؟ قطعا چنین اظهاراتی جای تعجب دارد، زیرا ۸ سال برای انجام فعالیت و مذاکره زمان داشتند، اما قانون مصوب مجلس را که در این چندماه اخیر به تصویب رسیده است را بهانه کرده اند تا ناتوانی خود را بپوشانند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: باید گفته شود که آقای رئیس جمهور استاد سخنان خلاف واقع و عملیات روانی هستند؛ البته مطرح کردن چنین مباحثی برای شانه خالی کردن از مسئولیت است؛ بالاخره ۸ سال نتوانست هیچ کاری برای کشور و ملت انجام دهد و به روابط بین المللی ما آسیب وارد کرده ، پس باید هم این اظهارت شاذ را به کار ببرد.

مطهری اظهار کرد: اگر قانون اقدام راهبردی در مقابله تحریم ها مصوب نمی شد، عزت ما در مذاکرات مقابل استکبار جهانی زیر سوال می رفت لذا به هیچ وجه سخنان آقای روحانی در رابطه با اقدام مجلس منطقی نبوده است.

وی عنوان کرد: همه ما مذاکرات ۸ سال اخیر دولت در مذاکرات را دیدیم که هیچ اقدام مثبتی را انجام نداده اند و در واقع مجلس مسیر انقلابی را ترسیم کرد و مصوبه ای را برای حفظ عزت ایرانیان مصوب کرد تا در مذاکرات با دست پر حاضر شویم؛ شاید اگر قانون اقدام راهبردی مجلس وجود نداشت  دولتی ها دست به اقدامات دیگری می زدند.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان تصریح کرد: در این یکسال اخیر رئیس جمهور هیچ پاسخی را در رابطه با عملکرد خود در مذاکرات به نمایندگان مردم ارائه نکرد؛ البته باز خوب است که قطعی های برق را به گردن مصوبات مجلس نمی اندازد.

این نماینده مردم عنوان کرد: آقای روحانی باید پاسخگوی ترک فعل های خود باشد؛ قطعا دولت آقای روحانی عمر جوانان ما را به تباهی کشاند و فرصت عظیمی را در این ۸ سال سوزاند؛ چرا که وضعیت معیشتی و بیکاری فاجعه بار است و همه این مسائل به دلیل عملکرد ضعیف دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.