شناسهٔ خبر: 171618 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حاجی دلیگانی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور:

روحانی نخواست عزتمندانه در مذاکرات حاضر شود/ قانون لغو تحریم‌ها پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای بود

حاجی دلیگانی عضو هئیت رئیسه مجلس گفت: روحانی می خواهد عملکرد نامناسب خود را پای دیگران بنویسد؛ البته ناتوانی دولت بر همگان مبرهن شده است و چنین اظهاراتی هم راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی به مواضع رئیس جمهور در رابطه با قانون اقدام راهبردی مجلس اشاره کرد و گفت: چندین سال مصوبه قانون اقدام راهبردی مجلس وجود نداشت، اما نه تنها از تحریم ها کاسته نشد، بلکه هر روز تعداد تحریم ها افزایش پیدا می کرد.

نماینده مردم شاهین شهر، برخورار، میمه و مورچه خورت در مجلس افزود: اگر قانون اقدام راهبردی به تصویب نمی رسید، آمریکا و اروپا تاکنون هزاران شخص حقیقی و حقوقی دیگر را هم تحریم کرده بودند؛ بنابراین آن چیزی که به آقای روحانی و دولتشان قدرت داد تا در مذاکرات حاضر شوند ولی از آن به نحو مطلوبی استفاده نکردند همین قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم ها بود.

عضو هئیت رئیسه مجلس تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی بستری مناسب بود اما آقای روحانی به خوبی از آن استفاده نکرد؛ چرا که با این قانون عزتمندانه به پای میز مذاکره می‌رفتند؛ اگرچه پس از تصویب قانون اقدام راهبردی طرف های مقابل برجام از مواضع تند خود عقب نشینی کردند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: دولت در این ۸ سال اخیر وقت خود را به مذاکره با غرب تلف کرد ولی هیچ دستاوردی هم برای ملت حاصل نشد؛ بنابراین آقای روحانی نباید کم کاری خود و کابینه اش  را به گردن دیگران بیاندازد و به گونه ای صحبت کند که انگار هیچ کاره بوده است.

نظر شما