شناسهٔ خبر: 171613 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

شریعتی:

روحانی از سال ۹۶ قول رفع همه تحریم ها را داده بود/ قانون لغو تحریم‌ها مسیر یک طرفه امتیازگیری از ایران را مسدود کرد

شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید رئیس جمهور از سال ۹۶ که هم ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود و هم قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها نبود، قول لغو همه تحریم ها را داده بود.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی با اشاره به اظهار نظر رئیس جمهور در خصوص قانون اقدام راهبردی و تاثیر آن بر لغو تحریم ها، گفت: آقای روحانی در انتخابات ۹۶ در حالی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود به مردم ایران گفت تحریم های هسته ای را لغو کرده ام و مجدد به من رای دهید تا باقی تحریم ها را لغو کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مردم از سال ۹۶ منتظر بودند دولت سایر تحریم ها را لغو کند، در آن سال ها نه مجلس یازدهم بود و نه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اما عدم لغو تحریم ها را به گردن ترامپ انداخت اکنون هم تدبیر داخلی و قانون لغو تحریم ها را به عنوان مانع معرفی می کند.

وی تاکید کرد: آنچه نتیجه قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها بود، این شد که دیگر آمریکایی ها نتوانند با برنامه ریزی برای فریب وعده هایی بدهند، عملا امتیازاتی بگیرند و ما به ازاء آن کاری انجام ندهند، با این قانون مسیر یک طرفه امتیازگیری از ایران مسدود شد نه اینکه این قانون مانع لغو تحریم ها شود.

این نماینده مجلس گفت: قانون اقدام راهبرادی، با هدف رفع تحریم ها طراحی و تصویب شد اما از مسیری که ایران اطمینان حاصل کند طرف هایی که بدعهد بودند دیگر بدعهدی نمی کنند، این قانون مانع امتیاز دادن مجدد بدون اقدام واقعی از سوی طرف های برجام شد.

یکی از طراحان قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها در این باره که چرا رئیس جمهور می خواهد توپ عدم رفع تحریم ها را در زمین مجلس بیاندازد، اظهار داشت: مردم قضاوتشان را در انتخابات نشان دادند و به پایداری وضع موجود «نه» گفتند، آقای روحانی از مردم جواب گرفت، انتخابات ۲۸خرداد استیضاح جریان غربگرا بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: اگر اصل ۶۰ قانون اساسی مورد احترام بود و در اوایل آذر لطمه نمی خورد و اگر ۱۱ آذر را نداشتیم در اسفند ماه تحریم مردم برداشته شده بود و امروز مردم می دیدند چه شرایطی بر کشور حاکم بود و فروردین و اردیبهشت و خرداد و تیر دیگری را می دیدیم.