شناسهٔ خبر: 171081 - سرویس مجلس
منبع: آنا

عزیزی:

نمایندگان، مذاکرات وین را رصد می‌کنند/ مرزهای ایران در امنیت کامل هستند

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مرزهای ایران در امنیت کامل هستند، گفت: مسائل افغانستان باید به‌صورت مسالمت آمیز میان جریانات سیاسی افغانستان حل‌وفصل شود.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به تحولات افغانستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تحولات افغانستان را رصد می‌کند و بررسی میدانی این تحولات بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: حفظ منافع ملی و احترام به تمامیت ارضی کشورها یک اصل در سیاست خارجه ایران است و بر مبنای این نگاه راهبردی، باور داریم که همسایگانمان در فضایی بدون جنگ و خونریزی می‌توانند با گفت‌وگو، مسائل داخلی خود را حل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مرزهای ایران در امنیت کامل هستند، گفت: مسائل افغانستان باید به‌صورت مصالمت آمیز میان جریانات سیاسی افغانستان حل‌وفصل شود.

نمایندگان مذاکرات وین را رصد می‌کنند

همچنین عزیزی با اشاره به اینکه ایران خط‌مشی خود را پیرامون برجام در غالب قانون لغو تحریم‌ها مشخص کرده است، اظهار کرد: نظرات نمایندگان مجلس در این قانون لحاظ شده و به دولت برای اجرا هم ابلاغ‌شده است.

وی ادامه داد: مذاکرات باید در راستای منافع ملی کشور باشد و ذره‌ای نباید از حقوق ملت عقب‌نشینی کرد؛ البته مذاکرات نه به شکل عجولانه درست است و نه به‌صورت فرسایشی.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در حال حاضر چند دور مذاکرات وین انجام‌شده و کمسیون امنیت ملی جلسات متعددی را در هر دور از مذاکرات برگزار کرده است؛ یکشنبه هم عراقچی برای بررسی آخرین مذاکرات صورت گرفته و نتایج آن در کمیسیون امنیت حضور پیدا کرد.